Astăzi, 22.04.2025, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:
Ordin comun pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2025 al Societății “ROFERSPED ” - S.A.
Scurtă descriere
Prin proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2025, ca instrument de management financiar, societatea îşi propune asigurarea resurselor financiare necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor către terţi, atât din punct de vedere dimensional, pe total venituri şi cheltuieli, cât şi structural, pe fiecare categorie de venituri şi cheltuieli.
Veniturile totale în valoare de 32.870 mii lei sunt menținute în anul 2025 sub nivelul preliminat al acestora din anul 2024, cu respectarea art. 9, alin. (2) din OG nr. 26/2013, cu modificările și completările ulterioare, potrivit căruia în situaţia în care gradul de realizare a veniturilor totale aprobate în bugetele de venituri şi cheltuieli, în fiecare dintre ultimii 2 ani, a fost mai mic de 90%, fundamentarea veniturilor totale pentru anul curent este cel mult la nivelul realizărilor din anul precedent.
Veniturile de exploatare, în valoare de 32.845 mii lei, reprezintă 99,92% din veniturile totale, iar veniturile financiare în valoare de 25 mii lei reprezintă 0,08% din veniturile totale.
Veniturile din exploatare, în valoare de 32.845 mii lei, sunt estimate în scădere cu 0,17% față de cele preliminate la data de 31.12.2024.
Veniturile financiare sunt în valoare de 25 mii lei, în creștere față de nivelul celor preliminate a se realiza în anul 2024.
Cheltuielile totale, în valoare de 32.796,71 mii lei, sunt stabilite în directă corelaţie cu nivelul veniturilor totale pentru anul 2025 și sunt programate în scădere cu 15,98% faţă de cheltuielile totale preliminate în anul 2024.
Cheltuielile de exploatare, programate la valoarea de 32.751,71 mii lei în anul 2025, înregistrează o scădere cu 16,02% față de cele preliminate la data de 31.12.2024.
În total cheltuieli din exploatare, cheltuielile cu bunuri și servicii, în valoare de 30.213,96 mii lei dețin o pondere de 92,25%, indicatorul “cheltuielile cu impozite, taxe și vărsaminte asimilate” în valoare de 55 mii lei deține o pondere de 0,17%, indicatorul “cheltuielile cu personalul” în valoare de 2.427,15 mii lei deține o pondere de 7,41%, iar indicatorul “alte cheltuieli de exploatare” în valoare de 55,60 mii lei, deține o pondere de 0,17%.
În structură, cheltuielile cu bunuri și servicii, au fost programate în anul 2025, la valoarea de 30.213,96 mii lei, în scădere cu 12,25% față de cele preliminate în anul 2024.
Cheltuielile cu impozite, taxe şi vărsăminte asimilate, în valoare de 55 mii lei, sunt estimate în creștere cu 25,83% față de nivelul preliminat al acestora în anul 2024.
Cheltuielile cu personalul, în valoare de 2.427,15 mii lei, sunt estimate în anul 2025, în scădere cu 23,10% față de nivelul preliminat al acestora în anul 2024 și în scădere cu 62,14% față cele aprobate în anul 2024 prin Ordinul comun nr. 815/775/823/2024.
Cheltuielile de natură salarială, în valoare de 1.810,48 mii lei, sunt programate în scădere cu 68,31%, respectiv cu suma de 3.901,87 mii lei, faţă de cele aprobate în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2024, prin Ordinul comun nr. 815/775/823/2024, în valoare de 5.712,35 mii lei. Cheltuielile de natură salarială programate pe anul 2025, în valoare de 1.810,48 mii lei, sunt compuse din:
- cheltuieli cu salariile, în valoare de 1.724,27 mii lei (în scădere cu 67,33% față de suma aprobată conform Ordinului comun nr. 815/775/823/2024);
- bonusuri, în valoare de 86,21 mii lei (în scădere cu 347,56 mii lei față de suma aprobată conform Ordinului comun nr. 815/775/823/2024), reprezentând cheltuielile sociale, conform prevederilor art. 25 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
Societatea nu prevede sume pentru acordarea de tichete de masă, vouchere de vacanță în anul 2025.
Valoarea cheltuielilor de natură salarială preliminate în anul 2024, în sumă de 2.591,67 mii lei, se încadrează în nivelul valorii aprobate prin bugetul de venituri și cheltuieli al anului 2024 prin Ordinul comun nr. 815/775/823/2024.
Cheltuielile aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete, în valoare de 564,17 mii lei, sunt fundamentate conform prevederilor art. 37, alin. (2) și (3) din OUG nr. 109/2011, cu modificările și completările ulterioare, și sunt programate la nivelul aprobat în anul precedent, după cum urmează:
a) pentru directori - valoarea este de 225,72 mii lei;
b) pentru consiliul de administrație - valoarea este de 338,45 mii lei.
Alte cheltuieli de exploatare, în valoare de 55,60 mii lei, sunt estimate în scădere în anul 2025 cu 95,94% faţă de valorile preliminate în anul 2024.
Cheltuielile financiare, în valoare de 45 mii lei, sunt estimate în creștere în anul 2025 cu 26,72% faţă de valorile preliminate în anul 2024.
Rezultatul brut – societatea programează un rezultat brut pozitiv în valoare de 73,29 mii lei, în creștere față de rezultatul brut (pierdere) preliminat la data de 31.12.2024.
Repartizarea profitului net al societății prevăzut în valoare de 61,56 mii lei, este în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 64/2001 - privind repartizarea profitului la societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi la regiile autonome cu modificările și completările ulterioare.
Sursele de finanţare a investiţiilor, prevăzute pentru anul 2025, în valoare de 40,60 mii lei, sunt estimate în scădere cu 38,14% faţă de cele preliminate în anul 2024.
Cheltuielile pentru investiții pentru anul 2025, în valoare de 40,60 mii lei, sunt programate pentru anul 2025 la nivelul surselor de finanțare.
Indicatorii economico - financiari cuprinși în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2025, au următoarele valori:
- productivitatea muncii în unități valorice pe total personal mediu, în valoare de 2.737,08 mii lei/persoană, este estimată în creștere cu 41,43% față de cea preliminată în anul 2024;
- câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, calculat conform Ordonanței Guvernului nr. 26/2013, cu modificările și completările ulterioare, în valoare de 11.974,10 lei/salariat, este estimat în scădere cu 4,72% față de cel preliminat în anul 2024;
- numărul de personal prognozat la finele anului 2025, de 11 salariați, este estimat în scădere cu 39 salariați față de cel aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2024 prin Ordinul comun nr. 815/775/823/2024 și în scădere cu 2 persoane față de nivelul preliminat în anul 2024;
- numărul mediu de salariaţi de 12 salariați, este estimat în scădere cu 36 salariați față de cel aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2024 prin Ordinul comun nr. 815/775/823/2024;
- cheltuielile totale la 1.000 lei venituri totale sunt în valoare de 997,77 lei, estimate în scădere în anul 2025 cu 15,98% față de cele preliminate la data de 31.12.2024;
- plăţile restante – societatea nu înregistrează și nu estimează plăţi restante la data de 31.12.2025;
- creanțele restante, în valoare de 6.925 mii lei, sunt estimate în scădere cu 0,14% față de cele preliminate la data de 31.12.2024;
- indicele de scădere al cheltuielilor este de 15,98% și este mai mare decât indicele de scădere al veniturilor;
- societatea programează, în anul 2025, un rezultat brut pozitiv în valoare de 73,29 mii lei.
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2025 al Societății “ROFERSPED”- S.A. este avizat de către membrii Consiliului de Administrație prin Hotărârea nr. 05/19.03.2025 și aprobat de Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor prin Hotărârea nr. 02/20.03.2025.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Documentaţia poate fi consultată:
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 05.05.2025:
□ prin formularul online E-consultare disponibil mai jos
□ ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
□ prin poştă, pe adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia Comunicare, Dialog Social și Relații Instituționale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti;
□ prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
□ la sediul Ministerului Transporturilor și infrastructurii, la Registratura - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G, în cadrul programului de lucru Luni-Joi - 08.00 - 16.30; Vineri - 08.00-14.00
Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind . . . . . . . . . . (denumirea proiectului de act normativ)"
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul Registru propuneri (mt.ro)
Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată în scris.
ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ
Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 05.05.2025
Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0751.192.431, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. persoană de contact: Adrian Olteanu
Documente conexe
Minuta ședinței plenului CDS - data
Prezentat în
Şedinţa |
Data |
![]() |
![]() |
![]() |