Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii cu sediul în Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sector 1, organizează concurs  de  recrutare pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere

  vacante  din cadrul Ministerul Transporturilor și Infrastructurii :

  • proba scrisă: în data de 01.08.2022, ora 11.00.

Candidaţii admişi la proba scrisă se vor prezenta pentru interviu, care se susţine, de regulă, întru-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise, conform Hotărârii Guvernului nr. 611/2008, cu modificările şi completările ulterioare.

Dosarele de concurs se depun la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii – Serviciul Resurse Umane,  în termen de  20  zile de la data publicării anunţului pe site-ul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii si pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, respectiv din data de 30.06.2022, în perioada 30.06.-19.07.2022, în zilele de luni – joi în intervalul orar 8.00 – 16.00 şi vineri în intervalul orar 8.00 – 13.00.

Telefoane de contact :  :  0213196133, 0374808358

Dosarul de concurs va conţine în mod obligatoriu :

   1) formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare; 

   2) curriculum vitae, modelul comun european; 

   3) copia actului de identitate; 

   4) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări; 

   5) copie a diplomei de master în domeniul administrației publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice, după caz, în situația în care diploma de absolvire sau de licență a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate, conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;

   6) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcției sau pentru exercitarea profesiei; 

   7) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului; 

   8) cazierul judiciar;

   9) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specific.

Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Formularul de înscriere se pune la dispoziţie candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs din cadrul ministerului, poate fi accesat pe site-ul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii – www.mt.gov.ro,  si se gasește la Registratura MT poarta “G”.

Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile  de ocupare a unei funcţii publice conform art. 465 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum şi condiţiile specifice pentru postul solicitat, astfel:

Direcție

Functie publică

Nr.

posturi

ID

Obs.

Direcția Afaceri Europene și Relații Internaționale

director gradul II

1

349898

 

Serviciul afaceri europene, Direcția Afaceri Europene și Relații Internaționale

șef serviciu, gradul II

1

440079

 

Serviciul relații internaționale, Direcția Afaceri Europene și Relații Internaționale

șef serviciu, gradul II

1

440080

 

Direcția Strategie și Transport Multimodal

director, gradul II

1

567674

 

Serviciul bugete și bilanțuri instituții publice, Direcția Economică

șef serviciu, gradul II

1

349835

 

Serviciul guvernanță corporativă și management, Direcția Guvernanță Corporativă

șef serviciu, gradul II

1

567667

 

Total posturi vacante: 6 posturi

CONDIȚII SPECIFICE

  1. Pentru funcția publică de conducere de Director, gradul II, Direcția Afaceri Europene și Relații Internaționale, se solicită:

- Pregătirea de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de  licenţă sau echivalentă în domeniul științelor juridice/inginerești/economice/ umaniste - să fie absolvent cu diplomă a studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

Limbi străine (necesitate şi grad de cunoaştere): limba engleză/franceza– scris, citit, vorbit - nivel avansat, cunoştinţe care vor fi testate la proba scrisă

Cunoștințe de operare/programare pe calculator : -

Vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minim 7 ani

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore pe zi, respectiv 40 de ore pe săptămână

  1. Pentru funcția publică de conducere de șef serviciu, gradul II, Serviciul afaceri europene, Direcția Afaceri Europene și Relații Internaționale, se solicită:

- Pregătirea de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de  licenţă sau echivalentă în domeniul științelor juridice/inginerești/ economice - să fie absolvent cu diplomă a studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

Limbi străine (necesitate şi grad de cunoaştere): limba engleză/franceză– scris, citit, vorbit - nivel avansat, cunoştinţe care vor fi testate la proba scrisă.

Cunoștințe de operare/programare pe calculator : -

Vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minim 5 ani

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore pe zi, respectiv 40 de ore pe săptămână

  1. Pentru funcția publică de conducere de șef serviciu, gradul II, Serviciul relații internaționale, Direcția Afaceri Europene și Relații Internaționale, se solicită:

- Pregătirea de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de  licenţă sau echivalentă în domeniul științelor juridice/inginerești/ economice/umaniste - să fie absolvent cu diplomă a studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

Limbi străine (necesitate şi grad de cunoaştere): limba engleză/franceză– scris, citit, vorbit - nivel avansat, cunoştinţe care vor fi testate la proba scrisă

Cunoștințe de operare/programare pe calculator : -

Vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minim 5 ani

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore pe zi, respectiv 40 de ore pe săptămână

  1. Pentru funcția publică de conducere de director, gradul II, Direcția Strategie și Transport Multimodal, se solicită:

- Pregătirea de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de  licenţă sau echivalentă

- să fie absolvent cu diplomă a studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

Limbi străine (necesitate şi grad de cunoaştere): -

Cunoștințe de operare/programare pe calculator : -

Vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minim 7 ani

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore pe zi, respectiv 40 de ore pe săptămână

  1. Pentru funcția publică de conducere de șef serviciu, gradul II, Serviciul bugete și bilanțuri instituții publice, Direcția Economică, se solicită:

- Pregătirea de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de  licenţă sau echivalentă în domeniul științe economice

- să fie absolvent cu diplomă a studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

Limbi străine (necesitate şi grad de cunoaştere): -

Cunoștințe de operare/programare pe calculator : -

Vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minim 5 ani

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore pe zi, respectiv 40 de ore pe săptămână

  1. Pentru funcția publică de conducere de șef serviciu, gradul II, Serviciul guvernanță corporativă și management, Direcția Guvernanță Corporativă, se solicită:

- Pregătirea de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de  licenţă sau echivalentă în domeniul științe economice/juridice

- să fie absolvent cu diplomă a studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

Limbi străine (necesitate şi grad de cunoaştere): -

Cunoștințe de operare/programare pe calculator : -

Vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minim 5 ani

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore pe zi, respectiv 40 de ore pe săptămână

Bibliografia obligatorie:

  1. Constituţia României, republicată;

2.Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;

  1. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

4.Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Bibliografie specifică și tematică :

 

 

  1. Direcția Afaceri Europene și Relații Internaționale
  1. CONSTITUŢIA ROMÂNIEI, republicată
  2. Versiunea consolidată a TRATATULUI privind Uniunea Europeană (TUE) şi a TRATATULUI privind funcţionarea Uniunii Europene (TFUE), publicată în Jurnalul Oficial al UE 2016/C 202/01, disponibile la:
  • TUE: Titlul I şi Titlul III;
  • TFUE: Partea a întâi (Titlul I + Titlul III);

                             Partea a treia (Titlul VI + Titlul XVI);

                         Partea a șasea (Titlul I, Capitolul1, secțiunile 1,2,3 și 4  + Capitolul 2);

  1. HG nr.34/2017 privind organizarea şi funcționarea Sistemului național de gestionare a afacerilor europene în vederea participării României la procesul decizional al instituțiilor Uniunii Europene
  2. Prezentare generală a procedurilor înaintea Curţii de Justiţie a Uniunii Europene https://www.mae.ro/sites/default/files/file/anul_2021/2021_pdf/2018.09.12_general_anexa_1_track.pdf
  3. ETAPELE PROCEDURII de constatare a neîndeplinirii obligațiilor, disponibile la:

https://ec.europa.eu/info/law/law-making-process/applying-eu-law/infringement-procedure_ro#stages-of-an-infringement-procedure

  1. LEGEA nr. 590/2003 privind tratatele
  1. Serviciul afaceri europene, Direcția Afaceri Europene și Relații Internaționale
  1. CONSTITUŢIA ROMÂNIEI, republicată;
  2. Versiunea consolidată a TRATATULUI privind Uniunea Europeană (TUE) şi a TRATATULUI privind funcţionarea Uniunii Europene (TFUE), publicată în Jurnalul Oficial al UE 2016/C 202/01, disponibile la:
  • TUE: Titlul I şi Titlul III;
  • TFUE: Partea a întâi   (Titlul I + Titlul III);

          Partea a treia (Titlul VI + Titlul XVI);

          Partea a șasea (Titlul I, Capitolul1, secțiunile 1,2,3 și 4  + Capitolul 2);

  1. HG nr.34/2017 privind organizarea şi funcționarea Sistemului național de gestionare a afacerilor europene în vederea participării României la procesul decizional al instituțiilor Uniunii Europene
  2. POLITICI UE: PACTUL VERDE EUROPEAN

https://www.consilium.europa.eu/ro/policies/green-deal/

  1. MEMORANDUM cu tema: Aprobarea Planului anual de transpunere a directivelor UE – 2022

https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2021/12/MEMO-2.pdf

  1. Agenda 2030 pentru Dezvoltare Durabila/ Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development

http://www.un.org/en/ga/search/view_doc.asp?symbol=A/RES/70/1   

  1. Serviciul relații internaționale, Direcția Afaceri Europene și Relații Internaționale
  2. CONSTITUŢIA ROMÂNIEI, republicată;
  3. LEGEA nr. 590/2003 privind tratatele;
  4. LEGEA nr.276/2011 privind procedura prin care România devine parte la tratatele încheiate între Uniunea Europeană şi statele membre, pe de o parte, şi state terţe sau organizaţii internaţionale, pe de altă parte;
  5. DECRET nr.566/1968 pentru ratificarea Convenţiei cu privire la relaţiile diplomatice, încheiată la Viena la 18 aprilie 1961;
  6. PARTENERIAT STRATEGIC: Statele Unite ale Americii

https://www.mae.ro/node/4944

  1. Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică

OCDE  http://www.mae.ro/node/1481

  1. Direcția Strategie și Transport Multimodal

 

  1. a) Hotărârea Guvernului nr. 379/2022, privind aprobarea Metodologiei de elaborare, implementare, monitorizare, evaluare și actualizare a strategiilor guvernamentale;
  2. b) Hotărârea Guvernului nr. 427/2022, privind aprobarea Metodologiei de elaborare, monitorizare, raportare și revizuire a planurilor strategice instituționale;
  3. c) Hotărârea de Guvern nr. 775/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice la nivel central
  4. d) Hotărârea de Guvern nr. 523/2016 pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind procedurile de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice la nivel central
  5. e) Candidatura României la Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică - document publicat pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe, prima pagină, dosare de actualitate: Eroare! Referință hyperlink incorectă. de referinta>Organizatii internationale>Institutii economice si financiare>Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica
  1. f) Ordonanța de Guvern nr.7/2012 pentru implementarea sistemelor de transport inteligenteîn domeniul transportului rutier și pentru realizarea interfețelor cu alte moduri de transport
  2. g) Hotărârea de Guvern nr. 362/2015 privind aprobarea atribuțiilor, precum și a modului de organizare și funcționare a Consiliului de coordonare pentru sistemele inteligente de transport.
  3. h) Ordonanța Guvernului nr. 19/1997 din 18 august 1997 privind transporturile, cu modificările și completările ulterioare
  1. Serviciul bugete și bilanțuri instituții publice, Direcția Economică

 

  1. Legea nr.500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
  2. Legea nr.317/2021 a bugetului de stat pe anul 2022;
  3. Ordinul ministrului finanţelor nr.1954/16.12.2005 pentru aprobarea clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Legea responsabilităţii fiscal-bugetare nr. 69/2010, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Legea contabilităţii nr.82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  6. Ordinul ministrului delegat pentru buget nr.505/2013 privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare trimestriale ale instituțiilor publice, precum și a unor raportări financiare lunare în anul 2013, cu modificările ulterioare, cap.II – „Raportări financiare lunare”;
  7. Ordinul ministrului finanţelor nr.166/06.02.2006 privind stabilirea structurii raportărilor referitoare la cheltuielile de personal prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.48/2005 pentru reglementarea unor măsuri privind numărul de posturi şi cheltuielile de personal în sectorul bugetar, aprobată prin Legea nr.367/2005, cu modificările ulterioare;
  8. Ordinul ministrului finanțelor nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare – Forexebug, cu modificările și completările ulterioare;
  9. „Scrisoarea-Cadru privind contextul macroeconomic, metodologia de elaborare a proiectelor de buget pe anul 2022 şi a estimărilor pentru anii 2023-2025, precum şi limitele de cheltuieli stabilite pe ordonatorii principali de credite”, emisă de Ministerul Finanţelor Publice sub nr. 464.142/10.12.2021 www.mfinante.ro/domenii/bugetul de stat/scrisoare cadru pentru bugetul anului următor;
  10. Ordonanţa de urgenţă nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020;
  11. Ordonanţa de urgenţă nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă.
  1. Serviciul guvernanță corporativă și management, Direcția Guvernanță Corporativă
  1. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 111/2016 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întrepriderilor publice,
  2. Hotărârea Guvernului nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice.
  3. Ordinul ministrului finantelor publice nr.1952/2018 pentru reglementarea procedurii de monitorizare a implementării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice
  4. Legea societăţilor nr. 31/1990 republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare.

 

Documente

Anunt - publicat 30.06.2022

Formular - publicat 30.06.2022

E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul

Cariera

27.11.2024

ANUNT

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii organizează examen pentru promovarea în gradul profesional imediat superior celui deţinut pentru funcţionarii publici de execuţie din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii – aparat propriu care îndeplinesc condiţiile pentru promovare

 

Citește mai departe...

30.09.2024

ANUNT

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii organizează examen pentru promovarea în gradul profesional imediat superior celui deţinut pentru funcţionarii publici de execuţie din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii – aparat propriu care îndeplinesc condiţiile pentru promovare

 

Citește mai departe...

22.04.2024

ANUNT

          Ministerul Transporturilor și Infrastructurii cu sediul în B-dul Dinicu Golescu nr. 38, sector 1, București, organizează concurs pentru ocuparea unui post contractual vacant de casier
        - în cadrul Direcției Economice – Serviciul financiar – contabil. 

Citește mai departe...

Guvernanta corporativa

14.02.2025

În temeiul prevederilor art. 4 alin. (2) și (3) din Anexa nr. 1b la Normele metodologice pentru stabilirea criteriilor de selecţie a membrilor consiliilor de administraţie/supraveghere ale întreprinderilor publice, de întocmire a listei scurte

Citește mai departe...

27.11.2024

ANUNŢ referitor la selecția administratorilor la Administrația Canalelor Navigabile S.A.

Citește mai departe...

01.11.2024

ANUNŢ referitor la selecția administratorilor la SOCIETATEA TELECOMUNICAȚII CFR S.A.

Citește mai departe...

Brexit

24.11.2021

 

Vă comunicăm că autoritățile din Marea Britanie au dat publicității, pe 11 noiembrie 2021, un material informativ/promoțional destinat transportatorilor rutieri de mărfuri intitulat „Păstrați-vă afacerea în mișcare – înregistrați-vă la Serviciul de Deplasare a Vehiculelor cu Mărfuri (GVMS)”.

Citește mai departe...

30.09.2021

Începând cu data de 1 octombrie 2021, cetățenii europeni nerezidenți, care nu sunt protejați de Programul de Înregistrare a Cetățenilor UE - EU Settlement Scheme (EUSS),

Citește mai departe...

18.05.2021

Pe paginile de internet ale Ministerului Afacerilor Externe (MAE) și Ministerului Muncii și Protecției Sociale (MMPS) sunt disponibile informații utile detaliate privind condițiile de intrare și ședere în Regatul Unit al Marii Britanii

Citește mai departe...

Anunțuri

14.03.2022

Derogări temporare de la prevederile privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de repaus ale conducătorilor auto prevăzute în Regulamentul CE nr. 561/2006

Citește mai departe...

14.02.2022
  • Directiva UE 2020/1057 privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier și de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce privește cerințele de control și a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012 

Citește mai departe...

Click to listen highlighted text!