Data publicării: 12.05.2022
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 23.05.2022
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Descrierea investiției
Traseul autostrăzii este amplasat pe raza Județelor Bacău, Neamț și Iași.
Unitățile Administrativ Teritoriale traversate sunt: Săucești [BC]; Itești [BC]; Berești-Bistrița [BC]; Filipești [BC]; Moldoveni [NT]; Secuieni [NT]; Horia [NT]; Trifești [NT]; Dulcești [NT]; Cordun [NT]; Săbăoani[NT]; Gherăești [NT]; Mircești [IS]; Hălăucești [IS]; Mogoșești - Siret [IS]; Stolniceni - Prăjescu [IS]; Pașcani [IS].
Suprafața totală a terenului care se estimează a fi ocupată de lucrările autostrăzii este de 1.469,68 ha, aparținând atât proprietății domeniului public național și local cât și persoanelor fizice și juridice.
Principalele soluţii tehnice
Soluțiile tehnice adoptate au la bază normele, normativele în vigoare, investigațiile și studiile de teren topografice, geotehnice, hidrologice și hidraulice, studiul de trafic, determinări de laborator și calcule de dimensionare specifice.
Elementele geometrice în plan și în profil longitudinal sunt adaptate pentru viteza de proiectare de 140 km/h.
Traseul în plan
Autostrada Bacău - Pașcani are o lungime de 77,394 km și se împarte în 3 tronsoane / loturi distincte, respectiv:
- Lotul 1 (km 0+000 – km 30+300), între UAT Săucești [BC] și Trifești [NT], cu lungimea de 30,300 km.
- Lotul 2 (km 30+300 – km 49+299), între Trifești [NT] și Gherăești [NT], cu lungimea de 18,999 km.
- Lotul 3 (km 49+299 – km 77+393.7) , între Mircești [IS] și Pașcani [IS], cu lungimea de 28.095 km.
Lotul 1: (km 0+000 – km 30+300), între Săucești și Trifești – lungime 30,300 km
Punctul de început (km 0+000) al autostrăzii Bacău-Pașcani își are originea în Nodul Rutier „C” (km 19+000) al Variantei de Ocolire Bacău, respectiv Nodul Bacău al Autostrăzii. Autostrada are o dezvoltare pe partea dreaptă a DN2, paralel cu acesta de la km 3+000 până la km 10+000, urmând ca la km 11+000 să traverseze DN2 respectiv la km 11+350 traversează Magistrala de Cale Ferată dublă CF500 continuând să aibă o dezvoltare pe partea stânga a DN2. La km 14+000 intersectează DC7, la km 15+000 DC8 iar la km 17+000 traversează DJ 159, la km 26+750 este intersectat DJ 158, iar la km 27+900 traversează DC90. Lotul 1 se finalizează la aproximativ 1 km Sud-Est de localitatea Trifești și aproximativ 2.5 km Sud-Vest de localitatea Horia.
Din punct de vedere geometric în plan, autoastrada pe Lotul 1 este caracterizată de racordări cu raze de cerc ce se încadrează între 1700 m – 5500 m.
Lotul 2: (km 30+300 – km 49+299), între Trifești și Gherăești - lungime de 18,999 km
Are o dezvoltare preponderent Sud – Nord. La km 35+800 intersectează DN 15D, urmând ca pe sectorul cuprins între km 36+900 - 37+900 să aibă o dezvoltare paralelă cu DN 15D. Între km 39+200 și km 40+000 traseul traversează aria protejată Natură 2000, inclusiv răul Moldova. La km 41+960 intersectează DC52 între localitățile Gherăiești și Săbăoani, la 44+355 drumul local ce conectează Săbăoani de Pildești, la 46+265 DC52, la 47+540 intersectează DN2 (E85), iar la 47+800 intersectează DJ208 după care ocolește localitatea Iugani pe la Est.
Din punct de vedere geometric în plan, autoastrada pe Lotul 2 este caracterizată de racordări cu raze de cerc ce se înscriu în valori de 1500 m – 4500 m.
Lotul 3: (km 49+299 – km 77+393.7), între Mircești și Pașcani – lungime 28,095 km
Are o dezvoltare preponderent Sud – Nord. La km 50+070 intersectează DJ208. Pe sectorul cuprins între km 54+000 - km 57+000 ocolește pe la Vest localitatea Hălăucești, urmând ca spre final, între km 60+700 și 61+400 traseul să se încadreze pe un coridor între construcții (case) și pădure.
Până la km 65+000 traseul se dezvoltă paralel cu magistrala de cale ferată CF500, la Vest de Localitatea Cozmești. În zona km 68+700 se încadrează pe coridorul dintre Brătești și Stolniceni – Prăjescu. Din zona km 72 traseul ocolește localitatea Sodomeni prin Est și municipiul Pașcani pe la Vest. În zona km 71+300-71+400 traversează viitoarea autostradă A8 (Târgu Neamț – Iași). La km 72+900 intersectează DC111 (Strada Morilor) urmând să se facă descărcarea autostrăzii în DN28A (Strada Moldovei).
Din punct de vedere al geometriei în plan, autoastrada pe Lotul 3 este caracterizată de raze de cerc ce se înscriu în valori cuprinse între 1100 m – 4500 m.
Viteza de proiectare este de 140 km/h iar nodurile rutiere tip B sunt proiectate la viteză de 60 km/h iar cele tip A sunt proiectate la viteză de 80 km/h.
Profilul longitudinal
Din punct de vedere al elementelor geometrice în profil longitudinal, Lotul 1 este proiectat cu raze de cerc cuprinse între 8.500 m – 120.000 m; Lotul 2 cu raze de cerc cuprinse între 10.000 m – 35.000 m; Lotul 3 cu de raze de cerc cuprinse între 8.487 m – 25.000 m, valori ce sunt în conformitate cu prevederile normativului ind. PD162 - privind proiectarea autostrăzilor extraurbane.
În urmă analizei distanței de vizibilitate, pe mai mult de 90% din lungimea Autostrăzii Bacău – Pașcani se poate circula cu viteza de 140 km/h.
Profilul transversal
Lățime platforma Autostrada: 26,00 m, din care:
- - parte carosabilă (2 benzi pe sens): 4 x 3,75 m = 15,00 m;
- - bandă mediană (impermeabilizată): 3,00 m;
- - bandă staționare de urgență, câte una pe fiecare sens de circulație: 2x2,50m =5,00 m;
- - acostamente: 2 x 0,50 m=1,00 m;
- - benzi de ghidare: 4 x 0,50 m;
- - spațiu pentru parapete (în afară platformei): 2 x 1,00 m;
Drumuri de clasă tehnică III:
Lățime platformă drumuri de clasă tehnică III (drumuri naționale, europene): 12.00 m din care: parte carosabilă de 7,00 m; acostamente 2x2,50 m din care 0,50 m bandă de încadrare (cu sistem rutier ca partea carosabilă); spațiu parapete de protecție 2x1,00 m.
Profilul transversal tip pentru drumuri de clasă tehnică III (drum național):10.00 m din care: parte carosabilă de 7,00 m; acostamente de 2x1,50 m din care 0,75 m bandă de încadrare (cu sistem rutier ca partea carosabilă); spațiu parapete de protecție 2x1,00 m.
Profilul transversal tip pentru drumuri de clasă tehnică III (drum județean): 9.00 m din care: parte carosabilă de 7,00 m; acostamente de 2x1,00 m din care 0,50 m bandă de încadrare (cu sistem rutier ca partea carosabilă); spațiu parapete de protecție 2x1,00 m.
Drumuri de clasă tehnică IV:
Profilul transversal tip pentru drumuri de clasă tehnică IV (drum comunal): 8.00 m din care: parte carosabilă de 6,00 m; acostamente de 2x1,00 m din care 0,25 m bandă de încadrare (cu sistem rutier ca partea carosabilă); spațiu parapete de protecție 2x1,00 m.
Drumuri de clasă tehnică V:
Profilul transversal tip pentru drumuri de clasă tehnică V (drum local, drum agricol): 5.00 m din care parte carosabilă de 4,00 m; acostamente de 2x0,50 m; spațiu parapete de protecție 2x1,00 m.
Profilul transversal tip pe rampele drumurilor de clasă tehnică V (drum local, agricol): 7.00 m din care parte carosabilă de 5,50 m; acostamente de 2x 0,75 m. Spațiu pentru amplasarea parapetelor 2 x 1,00 m
Lățime platformă bucle și bretelele unidirecționale 6.0 m din care: 4.0 m parte carosabilă; acostamente de câte 2x1.00 m din care 0.25 m bandă de încadrare; spațiu parapete de protecție 2x1,00 m;
Lățime platformă pentru buclele și bretelele bidirectionale: 9.0 m din care: 7.00 m parte carosabilă; acostamente de câte 2x1.00 m din care 0.25 m bandă de încadrare; spațiu parapete de protecție 2x1,00 m;
Profilul transversal tip pentru drumuri de întreținere - platformă de 3,50 m
Deverele au valori între 2.50% (profil acoperiș) și 4.50% (profil supraînalțat). Pe sectoarele de amenajare a bretelelor de acces la noduri deverul maxim este de 7%, corelat cu viteza de proiectare.
Structura rutieră
Structura rutieră semirigidă:
4 cm MAS16 rul PMB45/80 Mixtură asfaltică stabilizată;
6 cm BAD22.4 leg PMB45/80 Beton asfaltic deschis cu criblură;
14 cm AB31.5 baza 50/70 Anrobat bituminos cu criblură;
25 cm agregate naturale stabilizate cu ciment;
30 cm fundație de balast;
20 cm strat de formă din balast.
Structura rutieră pe zona mediană (impermeabilizată) a autostrăzii este alcătuită din: 4 cm MAS16 rul PMB45/80 Mixtură asfaltică stabilizată; 20 cm agregate naturale stabilizate cu ciment; strat de fundație din balast.
Structura rutieră pe zona destinată parapetelui: 4 cm mixtură asfaltică BA16 uzură 50/70; 12 cm balast stabilizat cu ciment; strat balast – min. 30 cm.
Structura rutieră pentru bretelele din cadrul nodurilor rutiere este identică cu cea prevăzută pe autostradă;
Pentru drum național clasa tehnică III:
DN2 (Km 17+510)
4 cm MAS16 rul PMB45/80 Mixtură asfaltică stabilizată
6 cm BAD22.4 leg PMB45/80 Beton asfaltic deschis cu criblură
8 cm AB31.5 baza 50/70 Anrobat bituminos cu criblură
25 cm agregate naturale stabilizate cu ciment
30 cm fundație de balast
15 cm strat de formă din balast
DN2 (Km 29+860)
4 cm MAS16 rul PMB45/80 Mixtură asfaltică stabilizată
6 cm BAD22.4 leg PMB45/80 Beton asfaltic deschis cu criblură
10 cm AB31.5 baza 50/70 Anrobat bituminos cu criblură
25 cm agregate naturale stabilizate cu ciment
30 cm fundație de balast
15 cm strat de formă din balast
DN15D (Km 34+910)
4 cm MAS16 rul PMB45/80 Mixtură asfaltică stabilizată
6 cm BAD22.4 leg PMB45/80 Beton asfaltic deschis cu criblură
8 cm AB31.5 baza 50/70 Anrobat bituminos cu criblură
20 cm agregate naturale stabilizate cu ciment
25 cm fundație de balast
15 cm strat de formă din balast
DN2 (Km 41+310)
4 cm MAS16 rul PMB45/80 Mixtură asfaltică stabilizată
6 cm BAD22.4 leg PMB45/80 Beton asfaltic deschis cu criblură
8 cm AB31.5 baza 50/70 Anrobat bituminos cu criblură
20 cm agregate naturale stabilizate cu ciment
25 cm fundație de balast
15 cm strat de formă din balast
DN2 (Km 47+441)
4 cm MAS16 rul PMB45/80 Mixtură asfaltică stabilizată
6 cm BAD22.4 leg PMB45/80 Beton asfaltic deschis cu criblură
10 cm AB31.5 baza 50/70 Anrobat bituminos cu criblură
20 cm agregate naturale stabilizate cu ciment
25 cm fundație de balast
15 cm strat de formă din balast
DN28A (Km 75+113)
4 cm MAS16 rul PMB45/80 Mixtură asfaltică stabilizată
6 cm BAD22.4 leg PMB45/80 Beton asfaltic deschis cu criblură
12 cm AB31.5 baza 50/70 Anrobat bituminos cu criblură
20 cm agregate naturale stabilizate cu ciment
25 cm fundație de balast
15 cm strat de formă din balast
Pentru drum județean clasă tehnică III
4 cm BA16 rul PMB45/80 Beton asfaltic cu criblură
6 cm BAD22.4 leg PMB45/80 Beton asfaltic deschis cu criblură
8 cm AB31.5 bază 50/70 Anrobat bituminos cu criblură
20 cm agregate naturale stabilizate cu ciment
25 cm fundație de balast
15 cm strat de formă din balast
Pentru drum comunal clasa tehnică IV
4 cm BAPC16 rul 50/70 Beton asfaltic cu pietriș concasat
8 cm ABPC31.5 baza 50/70 Anrobat bituminos cu pietriș concasat
25 cm piatră spartă
30 cm fundație de balast
20 cm strat de formă din balast
Pentru drum local clasa tehnică V: 15 cm piatră spartă; 10 cm fundație de balast; 7 cm nisip;
Platforme parcări (CIC, S1, S3, PSD)
25 cm BcR4.5 beton de ciment rutier
15 cm agregate naturale stabilizate cu ciment
20 cm strat superior de fundație din balast
15 cm strat inferior de fundație din balast
Drum de întreținere: 15 cm Piatră spartă; 15 cm Fundație de balast.
Lucrări de colectarea și evacuarea apelor
Colectarea apelor de pe platforma autostrăzii:
Apele pluviale se colectează în șanțuri trapezoidale amplasate la piciorul taluzului de rambleu sau la marginea fâșiei de parapete în debleu. Pe toată lungimea de rambleu a autostrăzii, la marginea acostamentelor sunt rigole de acostament care colectează apele de pe platformă și prin intermediul casiurilor de pe taluze apele sunt debușate în șanțurile de la nivelul terenului. Casiurile pentru descărcarea rigolelor de acostament sunt prevăzute din 25 m în 25 m. Pentru protecția drumurilor de întreținere și a înlocuirilor drumurilor la traversările cu cursuri de apă, a fost prevazata o rigolă pavată în drum de pământ.
Colectarea apelor pluviale de pe taluzele naturale:
Apele pluviale care se scurg pe suprafețele naturale având pante către piciorul rambleurilor autostrăzii sunt colectate prin șanțuri amplasate la piciorul taluzului pentru preîntâmpinarea infiltrațiilor la baza rambleurilor și destabilizarea terasamentelor. În debleuri, apele pluviale care se scurg pe suprafață debleurilor se colectează prin intermediul șanțurilor prevăzute la marginea acostamentelor.
Drenarea apelor de înfiltrație în taluzele rambleurilor
Apele de înfiltrație în corpul rambleurilor se drenează către exterior prin intermediul stratului inferior de fundație din material granular prevăzut în cadrul structurii rutiere.
Podețe: - sunt prevăzute 100 de podețe, respectiv: 40 pe autostradă; 38 la nodurile rutiere; 10 podețe pentru relocări drumuri; 12 pentru drumurile de întreținere. Totodată pe traseul autostrăzii sunt prevăzute și podețe de dimensiuni mai mici pentru continuizare șanțuri și podețe ce permit subtraversarea mamiferelor;
Noduri rutiere
Pe traseul Autostrăzii Bacău - Pașcani sunt prevăzute 9 noduri rutiere, respectiv:
1. Nod Bacău – Nord -amplasat la km 0+508 al autostrăzii și se dezvoltă ținând cont de Varianta de Ocolire Bacău. Geometria este de tip „Trompetă”, nodul rutier este de tip “B”. Nodul este amplasat pe raza UAT Săucești. Având în vedere că acest nod rutier conține o bretea din Varianta de Ocolire Bacău, ce se va executa după ce acesta va fi dată în exploatare, se va trata separat. După terminarea lucrărilor la Varianta de Ocolire în zona km 0+000 a autostrăzii vor fi necesare lucrări de demolare. Pe tronsonul principal de autostradă este prevăzută o bretea de legătură cu Varianta de Ocolire Bacău, aproximativ poziție kilometrică 0+500, care permite schimbarea direcției în ambele sensuri de circulație, Bretea Bacău Nord.
2. Nod Filipești - amplasat la km 17+512 al autostrăzii. Geometria este de tip „Trompetă”, cu descărcare în DN2 (E85), nodul rutier este de tip “B”. Trompeta descarcă traficul într-o intersecție giratorie la DN2, conexiunea realizându-se printr-o bretea cu lungime de aprox. 700 m care traversează magistrala de cale ferată CF500.
3. Nod Roman Sud - amplasat la km 29+850 al autostrăzii. Geometria este de tip „Trompetă”, cu descărcare în DN2 (E85), nodul rutier este de tip “B”. Conexiunea se realizează printr-o bretea cu lungime de aprox. 1400 m care traversează magistrala de cale ferată CF500.
4. Nod Roman Vest - amplasat la km 34+815 al autostrăzii. Geometria este de tip „Treflă Parțială”, cu descărcare în DN15D într-o intersecție giratorie. Nodul rutier este de tip “B”.
5. Nod Roman Nord - amplasat la km 41+335 al autostrăzii. Geometria este de tip „Trompetă Dublă”, cu descărcarea în DN2 (E85), nodul rutier este de tip “B”. Cele 2 trompete sunt conectate printr-o bretea cu lungime de aprox. 4100 m care traversează magistrala de cale ferată CF500. În cadrul acestui nod sunt prevăzute două intersecții giratorii pe DN2 respectiv la intersecția între DN 2 – DJ 201C.
6. Nod Săbăoani - amplasat la km 47+437 al autostrăzii. Geometria este de tip „Trompetă Dublă”, cu descărcare în DN2 (E85), în apropierea intersecției dintre DN2 și DN28. Nodul rutier este de tip “B”. Cele 2 brațe ale nodului rutier asigură relațiile de ieșire / intrare de pe / în autostradă și descarcă în DN2 cu câte o intersecție giratorie ce asigură restul de relații (direcții).
7. Nodul Mogoșești Siret - amplasat la km 59+178 al autostrăzii. Geometria este de tip „Trompetă”, cu descărcare în DJ 208, nodul rutier este de tip “B”. Trompeta descarcă traficul printr-o bretea într-o intersecție giratorie la DJ208.
8. Nod Rutier Autostrada – Autostrada Târgu Mureș – Iași - amplasat la km 71+374 al autostrăzii. Geometria este de tip „Turbion”. Particularitatea acestui nod constă în faptul că are rolul de a realiza conexiunea între Autostrada Bacău-Pașcani cu Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț –Iași. Acest nod rutier este de tip “A”.
9. Nod Rutier Pașcani - amplasat la km 76+505 al autostrăzii. Geometria este de tip „Trompetă”, se descarcă traficul printr-o bretea într-o intersecție giratorie în DN 28A, nodul rutier este de tip “B”.
Lucrări poduri, pasaje, viaducte și structuri casetate
Dimensionarea structurilor a fost efectuată pentru încărcările cu sarcini prevăzute de EUROCOD pentru convoaiele de calcul LM1, LM2, iar podurile au fost verificate hidraulic pentru debitul de Q2%.
Durata de viață a podurilor, pasajelor, viaductelor este de 100 ani.
La traversarea obstacolelor, s-au respectat următoarele gabarite pe verticală:
o Drumuri clasificate (autostradă) – 5.50 m; Drumuri neclasificate – 5.00 m; Linii CF – 7.80 m;
o Cursuri de apă – 1.00 m deasupra nivelului apei (NAQ 2%).
Profilul transversal al pasajelor pe DN, DJ și Drumuri Locale sunt proiectate cu o parte carosabilă de 7.80 m cu 2 trotuare de 1.75m, iar parapetele este tip H4b cu lățime de lucru W2.
Suprastructura lucrărilor de artă de pe autostradă este formată din două tabliere (câte unul pe fiecare sens de circulație), executate din grinzi prefabricate precomprimate din beton pentru deschideri până în 40.00m și grinzi metalice pentru deschideri între 50.00 – 70.00m.
Grinzile de beton utilizate au înălțimea de 1.03 m - 2.10 m iar lungimea acestora variază funcție de obstacolele traversate, iar cele metalice 3.00 m. Grinzile sunt solidarizate la partea superioară cu o placă de suprabetonare din beton armat cu clasa de rezistență C35/45, turnată monolit și cu ajutorul unor predale prefabricate având rol de cofraj. Sistemul placă de suprabetonare + predala prefabricate are o grosime minimă de 25 cm. Dimensiunile plăcii de suprabetonare în partea sa superioară (12.00m+2x0.75m) permit execuția unei părți carosabile de 12.00 m lățime, și montarea parapetelor de siguranță, de tip „foarte greu” la extremitățile părții carosabile 2 x 0.75m.
Rezemarea tablierului pe infrastructuri se face cu aparate de reazem elastometrice din neopren armat. Pentru un răspuns eficient al suprastructurii la acțiunile seismice, sunt prevăzute antretoaze monolite din beton armat la ambele capete ale tablierului, iar pe banchetele infrastructurilor se execută dispozitive antiseismice.
Racordarea structurii cu terasamentul drumului se va face cu ajutorul plăcilor de racordare L=6.00m, pentru evitarea tasarilor diferite între umplutura de pământ din spatele culeelor și terasamentul drumului. Racordarea în plan orizontal se va face prin intermediul sferturilor de con pereate.
La fiecare capăt al pasajului se vor executa casiuri pentru scurgerea apelor și scări de acces.
Calea este alcătuită din: 4 cm ATD16 asfalt turnat dur; 4 cm ATD16 asfalt turnat dur; 3 cm BA8 Beton asfaltic (protecție hidroizolație); 1 cm hidroizolație.
Sunt prevăzute 112 de structuri:
Nr. crt Tip structura Poz. Km median Denumire
AUTOSTRADA
1 Pasaj 1+240 Pasaj pe DL peste autostradă
2 Structură casetată 1+285 Structură casetată pe autostradă pentru permeabilitate faună
3 Structură casetată 1+595 Structură casetată pe autostradă pentru permeabilitate faună
4 Structură casetată 1+924 Structură casetată pe autostradă pentru permeabilitate faună
5 Pasaj 3+080 Pasaj pe DL peste autostradă
6 Pasaj 3+390 Pasaj pentru permeabilitate faună peste autostradă
7 Pasaj 4+640 Pasaj pe DC12 peste autostradă
8 Pod 5+136 Pod pe autostradă peste valea Izvoarelor
9 Pasaj 5+820 Pasaj pentru permeabilitate faună peste autostradă
10 Pasaj 7+210 Pasaj pe DJ207F peste autostradă
11 Pasaj 9+410 Pasaj pe autostradă peste DL
12 Pod 10+330 Pod pe autostradă peste pârâul Berești
13 Pasaj 11+120 Pasaj pe autostradă peste DN2 și CF
14 Pasaj 11+970 Pasaj pe DL peste autostradă
15 Pasaj 12+690 Pasaj pe DL peste autostradă
16 Pod 12+978 Pod pe autostradă peste râul Precista
17 Pasaj 14+190 Pasaj pe DC7 peste autostradă
18 Structură casetată 14+920 Structură casetată pe autostradă peste DC8
19 Pod 15+237 Pod pe autostradă peste vale
20 Pod 16+667 Pod pe autostradă peste pârâul Turbata
21 Structură casetată 16+905 Structură casetată pe autostradă peste DJ159
22 Structură casetată 18+190 Structură casetată pe autostradă peste DL
23 Pod 18+310 Pod pe autostradă peste valea Mitocului
24 Pod 20+100 Pod pe autostradă peste vale și DL
25 Structură casetată 20+745 Structură casetată pe autostradă pentru permeabilitate faună
26 Pasaj 21+470 Pasaj pe DC537 peste autostradă și CF
27 Structură casetată 23+345 Structură casetată pe autostradă pentru permeabilitate faună
28 Pasaj 24+370 Pasaj pe DL peste autostradă
29 Pod 26+225 Pod pe autostradă peste pârâul Sirbilor
30 Structură casetată 26+660 Structură casetată pe autostradă peste DJ158
31 Pod 27+470 Pod pe autostradă peste pârâul Valea Neagră
32 Pasaj 27+910 Pasaj pe DC90 peste autostradă
33 Pod +80 Pod pe DC90 peste pârâul Valea Neagră
34 Structură casetată 28+535 Structură casetată pe autostradă pentru permeabilitate faună
35 Pasaj 30+155 Pasaj pe DL peste autostradă
36 Pasaj 30+220 Pasaj pentru permeabilitate faună peste autostradă
37 Viaduct 31+620 Viaduct pe autostradă peste vale
38 Structură casetată 31+780 Structură casetată pe autostradă peste DJ157
39 Pod 33+275 Pod pe autostradă peste valea Moldova Seacă
40 Pod 33+610 Pod pe autostradă peste vale
41 Structură casetată 33+880 Structură casetată pe autostradă pentru permeabilitate faună
42 Pasaj 34+815 Pasaj pe DN15D peste autostradă
43 Structură casetată 36+830 Structură casetată pe autostradă peste DL
44 Structură casetată 38+161 Structură casetată pe autostradă pentru permeabilitate faună
45 Structură casetată 39+221 Structură casetată pe autostradă pentru permeabilitate faună
46 Structură casetată 39+331 Structură casetată pe autostradă pentru permeabilitate faună
47 Pod 39+670 Pod pe autostradă peste Râul Moldova
48 Pod 40+500 Pod pe autostradă peste pârâul Ciurlacul și DL relocat
49 Pasaj 41+700 Pasaj pe DC51 peste autostradă
50 Structură casetată 42+735 Structură casetată pe autostradă pentru permeabilitate faună
51 Pasaj 44+140 Pasaj pe DC54 peste autostradă
52 Pasaj 46+105 Pasaj pe DC52 peste autostradă
53 Pasaj 47+441 Pasaj pe autostradă peste DN2
54 Pasaj 48+910 Pasaj pe DL peste autostradă
55 Structură casetată 50+070 Structură casetată pe autostradă peste DJ208
56 Pasaj 51+265 Pasaj pe DL peste autostradă
57 Structură casetată 51+665 Structură casetată pe autostradă pentru permeabilitate faună
58 Structură casetată 53+615 Structură casetată pe autostradă pentru permeabilitate faună
59 Pasaj 54+630 Pasaj pe DC103 peste autostradă
60 Structură casetată 55+855 Structură casetată pe autostradă pentru permeabilitate faună
61 Pasaj 56+815 Pasaj pe DJ208G peste autostradă
62 Pasaj 58+435 Pasaj pe DL peste autostradă
63 Pod 60+110 Pod pe autostradă peste pârâul Valea Dragă
64 Pasaj 60+641 Pasaj pe autostradă peste DC104
65 Structură casetată 63+450 Structură casetată pe autostradă peste DL
66 Pasaj 63+595 Pasaj pe autostradă peste CF
67 Pasaj 64+660 Pasaj pe autostradă peste DJ208O și vale
68 Pasaj 66+125 Pasaj pe DL peste autostradă
69 Structură casetată 66+770 Structură casetată pe autostradă pentru permeabilitate faună
70 Pod 67+980 Pod pe autostradă peste pârâul Parul
71 Pasaj 68+585 Pasaj pe DL peste autostradă
72 Pod 69+040 Pod pe autostradă peste pârâul Zmeul
73 Pasaj 69+595 Pasaj pe DL peste autostradă
74 Pasaj 70+260 Pasaj pe DJ208L peste autostradă
75 Pasaj 2+507 Pasaj pe DJ208L relocat peste autostrada A8
76 Pod 72+370 Pod pe autostradă peste pârâul Văduțul
77 Pasaj 72+878 Pasaj pe autostradă peste DC111
78 Pod 73+490 Pod pe autostradă peste pârâul Boșteni
79 Pasaj 73+880 Pasaj pe DL peste autostradă
80 Pasaj 75+113 Pasaj pe autostradă peste DN28A
81 Pasaj 75+940 Pasaj pe DL peste autostradă
82 Pod 76+210 Pod pe autostradă peste pârâul Gâștești
NOD Bacău NORD
1 Pasaj 1+389 Pasaj pe bretea Nod Bacău Nord peste autostradă
2 Pod +479 Pod pe bretea Nod Bacău Nord peste râul Precista
3 Pod 1+166 Pod pe bretea Nod Bacău Nord peste râul Precista
NOD Filipești
1 Pasaj 1+026 Pasaj pe bretea principală Nod Filipești peste CF si autostradă
2 Pasaj +488 Pasaj pe bretea 5 Nod Filipești peste CF
3 Pasaj +240 Pasaj pe bretea 6 Nod Filipești peste CF
NOD Roman SUD
1 Pasaj 1+483 Pasaj pe bretea principală Nod Roman Sud peste autostradă
2 Viaduct 1+924 Viaduct pe bretea Nod Roman Sud peste vale
3 Pasaj 3+000 Pasaj pe bretea principală Nod Roman Sud peste CF
NOD Roman NORD
1 Pasaj 1+357 Pasaj pe bretea principală Nod Roman Nord peste autostradă
2 Structură casetată 1+790 Structură casetată pe bretea principală Nod Roman Nord peste DC51
3 Pasaj 3+863 Pasaj pe bretea principală Nod Roman Nord peste DL
4 Pasaj 5+472 Pasaj pe bretea principală Nod Roman Nord peste CF
5 Pasaj 6+227 Pasaj pe bretea principală Nod Roman Nord peste DN2
NOD Mogoșești-Siret
1 Pasaj 1+586 Pasaj pe bretea principală Nod Mogoșești Siret peste autostradă
2 Pasaj 2+455 Pasaj pe bretea principală Nod Mogoșești Siret peste CF
NOD A7-A8
1 Pasaj +478 Pasaj pe bretea 6 peste strada 13 Decembrie
2 Pasaj 7+225 Pasaj pe autostrada A8 peste strada 13 Decembrie
3 Pasaj +301 Pasaj pe bretea 4 peste strada 13 Decembrie
4 Pasaj 7+510 Pasaj pe autostrada A8 peste bretea 2 si 3
5 Pasaj 7+917 Pasaj pe autostrada A8 peste autostrada A7
6 Pasaj 8+360 Pasaj pe autostrada A8 peste bretea 4 si 1
7 Pasaj 1+708 Pasaj pe bretea 1 peste autostrada A7 si bretea 4
8 Pasaj 2+120 Pasaj pe bretea 1 peste bretea 2 si 3
9 Pasaj 1+704 Pasaj pe bretea 2 peste autostrada A7 si bretea 3
10 Pasaj 2+148 Pasaj pe bretea 2 peste bretea 4 si 1
11 Pasaj 1+396 Pasaj pe bretea 3 peste autostrada A7
12 Pasaj 1+275 Pasaj pe bretea 4 peste autostrada A7
NOD Pașcani
1 Pasaj 1+190 Pasaj pe bretea principală Nod Pașcani peste autostradă
2 Pod 2+245 Pod pe bretea principală Nod Pașcani peste pârâul Gâștești
Dotări ale autostrăzii
Spații servicii tip S1 – km 6+900 (stânga + dreapta) prevăzute cu: parcare autoturisme - 84 locuri + 15 locuri în benzinărie; parcare autoturisme electrice – 6 locuri; parcare autocare - 6 locuri; parcare autovehicule grele - 33 locuri; parcare pentru persoane cu dizabilități - 6 locuri.
Parcare de scurtă durata - km 25+300 (stânga + dreapta) prevăzută cu: parcare autoturisme - 31 locuri; parcare autoturisme electrice - 6 locuri; parcare autocare - 2 locuri; parcare autovehicule grele - 15 locuri; parcare pentru persoane cu dizabilități - 4 locuri.
Centru de întretinere și coordonare (CIC), inclusiv Centru de Monitorizare și Informare (CMI) – km 34+815 (Roman): Centrul de Monitorizare și Informare va fi prevăzut cu toate dotările hardware și software necesare, echipamente de stocare și birotică, funcțiile și interfață softului de centru pentru a permite gestionarea tuturor informațiilor pentru autostrada și transmiterea mesajelor privind condiţiile de trafic şi meteorologice participanților la trafic.
Spațiu pentru servicii tip S3, inclusiv Parcare Securizată – km 52+300 (stânga + dreapta) cu dublă funcționalicate incluzând și Parcare Securizată prevăzută cu: parcare autoturisme - 94 locuri + 7 locuri în benzinărie; parcare autoturisme electrice - 6 locuri; parcare autocare - 6 locuri; parcare autovehicule grele - 48 locuri; parcare pentru persoane cu diszbilități - 5 locuri.
Parcare de scurtă durata - km 65+300 (stânga + dreapta) prevăzută cu: parcare autoturisme - 31 locuri; parcare autoturisme electrice - 6 locuri; parcare autocare - 2 locuri; parcare autovehicule grele - 15 locuri; parcare pentru persoane cu dizabilități - 4 locuri.
Aceste dotări se vor realiza în concordanță cu prevederile din Normativul Privind Proiectarea Autostrăzilor Extraurbane-PD 162-2002, corelat cu documentul TEM 2001 –Standardele TEM și Practici Recomandate , Ediția a III-a, 4-6 decembrie 2001. S-a urmărit amplasarea optimă față de rețelele existente (rețele de alimentare cu apă și canalizare, rețele electrice, rețele telefonice, rețele de drumuri obișnuite, etc.).
Siguranța circulației
Parapeți
Este prevăzută amplasarea parapeților pe toată lungimea Autostrăzii, atât pe zona mediană cât și pe zonele laterale pentru delimitarea părții carosabile.
Pentru zona de urgență a cărei lungime este de 160 m, aflată în zona mediană, s-a prevăzut un tip de parapet demontabil care să asigure atât montarea cât și demontarea, în timp redus și în condiții de siguranță rutieră, respectându-se normele de siguranță la crash test.
În unghiurile generate între bretele și partea carosabilă s-au amplasat atenuatori de șoc.
Pe parapetele de siguranță se montează elemente retro-reflectorizante (catadioptrii, fluturași reflectorizanți sau alte elemente reflectorizante).
Pe rampele structurilor și pe structuri s-a prevăzut parapete tip H4b cu lățime de lucru W2=0.75 m. În cale curentă, s-a prevăzut parapete tip N2, H1, H2 și H3 funcție de înălțimea rambleului și geometria traseului, precum și de categoria drumului. Lățimea de lucru al parapetelui rutier este W3 =1.00 m.
Pentru protejarea traficului pietonal (incluzând personalul de întreținere în caz de accidente rutiere) parapetul pietonal va fi amplasat pe ambele părți ale lucrărilor de artă la limita trotuarului.
Panouri anticoliziune
În cadrul proiectului au fost prevezute pe o lungime de aproximativ 9660m, panouri anticoliziune (din plase), poziţionate stânga sau dreapta autostrăzii.
Lucrări de semnalizare verticală și orizontală
Sistemul de semnalizare și marcaj a fost proiectat atât pe Autostradă cât și pe drumurile de categorie inferioară care intersectează Autostrada precum și pe rețeaua rutieră din culoarul Autostrăzii, unde s-a proiectat semnalizarea rutieră pentru orientarea către autostradă.
Sistemul de dirijare și orientare a circulației pe autostradă și drumurile adiacente este completat, coordonat și armonizat cu semnalizarea verticală (indicatoare de circulație de avertizare, de obligativitate, de informare și orientare, adiționale la indicatoare, etc.).
Semnalizarea rutieră verticală conține următoarele elemente: indicatoare de avertizare; indicatoare de reglementare; indicatoare de orientare și informare.
Pe traseul autostrăzii cât și pe drumurile destinate traficului internațional și pe bretelele nodurilor rutiere s-au prevăzut indicatoare de circulație de dimensiuni foarte mari iar pe celelalte categorii de drumuri relocate s-au prevăzut indicatoare de dimensiuni normale.
Marcajele rutiere
În funcție de locul unde se aplică și rolul pe care trebuie să-l aibă în dirijarea și orientarea circulației, s-au prevăzut mai multe tipuri de marcaje:
-longitudinale (pentru separarea sensurilor de circulație, delimitarea benzilor de circualatie, delimitarea părții carosabile, etc.);
-transversale (pentru stabilirea locurilor de oprire, marcarea sectoarelor de drum pe care trebuie redusă viteză, pentru ghidare, săgeți și inscripții, marcaje laterale pe lucrările de artă, marcaje speciale, etc.).
Marcajele rutiere vor fi prevăzute conform Standardului SR 1848/7-2015 “Semnalizare rutieră. Marcaje rutiere”. Marcajul lateral se realizează cu efect rezonator, fiind aplicat într-o singură trecere, cu o înălțime a stratului de baza de 3.00 mm și o înălțime a elementelor rezonatoare de 6.00 mm. Pentru a se evita apariția acvaplanării, marcajul cu efect rezonator se va întrerupe din 10,00 m în 10,00 m, pe câte 5.00 cm. Distanța dintre două elemente rezonatoare succesive va fi de circa 150 mm, iar lungimea elementului rezonator va fi de circa 50 mm.
Nodurile rutiere s-au presemnalizat la 3000, 2000, 1000 și la 50,00 m de începutul benzii de decelerare s-a prevăzut portal, iar la desprinderea benzii suplimentare de bandă curentă s-a prevăzut consola în "T".
Iluminatul public: este prevăzut la nodurile rutiere; sensurile giratorii; spații de servicii; parcări; Centru de Întreținere și Coordonare, pe structurile de la: km 11+120; km 12+978; km 27+470; km 31+620; km 33+610; km 39+740; km 60+600;km 67+980; km 75+100.
Sistemul de iluminat este de tip telegestiune. Punctele de aprindere sunt echipate cu celulă fotoelectrică și senzori de trafic pentru posibilitatea de gestionare a intensității luminoase funcție de trafic sau de intervalul orar și eficientă energetică a sistemului de iluminat. În cazul unei avarii, sistemul de telegestiune trebuie să fie operaţional și să transmită date în sistem.
Sistem de monitorizare trafic (ITS)
Proiectul pentru Sistemul ITS asigură setul minim de servicii de informare a participanţilor la trafic și managementul reţelei rutiere, necesar pentru Reţea Trans-Europeană de Transport Rutier, respectiv: servicii de informare privind evenimentele în timp real şi avertizări; servicii de informare privind condiţiile de trafic; servicii de informare privind limitele de viteză; servicii de informare asupra timpului de călătorie; servicii de control al respectării legislaţiei privind viteză; servicii de avertizare asupra evenimentelor rutiere; servicii pentru managementul strategic al traficului pe coridoare; servicii de management al incidentelor rutiere; servicii privind reglementările transporturilor speciale şi de mărfuri periculoase; servicii de informare şi management a parcărilor pentru vehicule de transport marfă; servicii de taxare şi control al accesului pe autostradă; servicii de monitorizare şi control a greutăţii şi gabaritului vehiculelor; servicii de monitorizare, siguranţă şi securizare a infrastructurii.
În vederea asigurării serviciilor menționate mai înainte au fost prevăzute sisteme și subsisteme specifice de culegere a datelor, de monitorizare, recunoaștere și procesare a datelor.
Lucrări de consolidare
Sunt prevăzute lucrari de îmbunătățire a terenului de fundare de suprafață și de adâncime, lucrări de susținere și protecție a terasamentelor, de diverse tipuri:
- Strat anticapilar
- Pământ îmbunătățit cu lianți hidraulici
- Ranforsarea rambleului cu geogrile
- Pernă de loess
- Protecție taluz cu georetele
- Protecție taluz cu piatră spartă
- Slituri drenante
- Protecție taluz cu geocelule
- Zid de sprijin din pământ armat
- Piloți din beton armat
- Zid de sprijin din pământ armat cu parament vertical.
Lucrări hidrotehnice
Pentru asigurarea unei curgeri hidraulice optime a apei pe sub poduri, dar și pentru protejarea rambleului drumului, atunci când este în contact cu ape curgătoare sau ape stătătoare, se impune construirea unor lucrări hidrotehnice.
Sunt prevăzute următoarele tipuri de lucrări hidrotehnice: protecție albie cu zid din gabioane și saltea din gabioane; recalibrarea albiei; protecţie taluz cu pereu din dale de beton; descărcător în trepte din gabioane; lucrări de preluare și evacuare a apelor pluviale - șanțuri și rigole.
Restabiliri legături rutiere
Traseul autostrăzii intersectează o serie de drumuri de diverse categorii (agricole, exploatare, drumuri intre tarlale) întrerupând continuitatea acestora. În funcție de importanta lor, s-au prevăzut intersecții denivelate fară acces la autostrada sau devierea lor în lungul autostrăzii cu gruparea lor în vederea realizării unei treceri comune peste autostrada. Continuitatea drumurilor agricole și a acceselor locale s-a prevăzut prin trecere denivelată peste sau pe sub autostradă, prin deschiderile podurilor sau pasajelor.
Lucrări de protecția mediului
Principalele lucrări pentru asigurarea protecției mediului prevăzute în proiect sunt pentru protecția calității apei și solurilor, constând în construcții pentru epurarea apelor meteorice (ansambluri separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare). Separatoarele de hidrocarburi sunt construcții din beton armat, acoperite, acesul și descărcarea din separatoarele de hidrocarburi se face prin fante de admisie, de formă dreptunghiulară. Separatoarele de hidrocarburi sunt dimensionate cu un by-pass astfel încât, la depășirea debitului pentru care au fost proiectate, apa să fie deviată pe sanțul adiacent, nemaifiind necesară epurarea acesteia.
Amenajare Peisagistică:
Pentru taluzurile rezultate cu pantă mai mică, sau egală cu 1:2, acestea se vor reface prin înierbarea naturală a suprafețelor verzi, noi create, prin introducerea a trei specii noi de plante erbacee, dar totodată prin păstrarea speciilor spontane care vor rezulta din solul refolosit; plantări pe taluzuri cu plante perene.
Sistemul de protecție împotriva zăpezii:
Zonele și tipul unde s-au prevăzut perdele forestiere, sunt:
- Lot 1 (km 0+000 – km 30+300) - perdele principale de protecție dispuse pe o suprafață de 33,40 ha;
- Lot 2 (km 30+300 – km 49+299) - perdele principale de protecție dispuse pe o suprafață de 7,71 ha;
- Lot 3 (km 49+299 – km 77+393.7) - perdele principale de protecție dispuse pe o suprafață de 25,99 ha;
- Lot 2 (km 30+300 – km 49+299) - perdele secundare de protecție dispuse pe o suprafață de 12,89 ha;
- Lot 1 (km 0+000 – km 30+300) - lizierele de protecție dispuse pe o suprafață de 36,40 ha;
- Lot 2 (km 30+300 – km 49+299) - lizierele de protecție dispuse pe o suprafață de 3,81 ha;
- Lot 3 (km 49+299 – km 77+393.7) - lizierele de protecție dispuse pe o suprafață de 19,80 ha.
Panouri fonoabsorbante:
Pe traseul Autostrăzii Bacău - Pașcani sunt prevăzute panouri fonoabsorbante cu rol în reducerea zgomotului în zonele sensibile pentru biodiversitate cât și în localități:
Zone sensibile biodiversitate
km început km sfârşit Poziție Lungime (m)
15+100 16+200 Dreapta 1100
38+100 38+400 Stanga 300
38+100 39+950 Dreapta 1850
38+600 39+950 Stanga 1350
Zone reducerea nivelului de zgomot în zona localităţilor
Nr. crt. km început km sfârşit Partea pe care
se instalează Lungime (m) Localitatea învecinată
1. 4+100 6+100 Stânga 2000 Dumbrava
2. 4+300 4+800 Dreapta 500 Siretu
3. 5+600 6+000 Dreapta 400 Siretu
4. 8+700 9+100 Stânga 400 Bereşti-Bistriţa
5. 11+400 12+900 Dreapta 1500 Filipeşti
6. 14+000 15+100 Dreapta 1100 Filipeşti
7. 16+500 17+000 Dreapta 500 Filipeşti
8. 16+900 17+000 Stânga 100 Cârligi
9. 26+550 26+750 Dreapta 200 Secuieni
10. 26+550 26+700 Stânga 150 Secuieni
11. 27+800 28+800 Stânga 1000 Trifeşti
12. 31+400 32+200 Stânga 800 Trifeşti
13. 36+200 36+600 Stânga 400 Miron Costin
14. 38+400 38+600 Stânga 200 Roşiori
15. 2+140 2+620 Bretea Nod Roman Nord - Dreapta 480 Cordun - Simioneşti
16. 46+000 46+100 Dreapta 100 Săbăoani
17. 46+120 46+200 Stânga 80 Gherăeşti
18. 46+200 46+500 Dreapta 300 Săbăoani
19. 47+100 47+300 Dreapta 200 Săbăoani
20. 47+200 47+400 Stânga 200 Teţcani
21. 47+475 47+600 Stânga 125 Teţcani
22. 49+200 49+350 Stânga 150 Iugani
23. 50+300 51+000 Dreapta 700 Mirceşti
24. 54+600 56+500 Dreapta 1900 Tudor Vladimirescu
25. 60+200 60+900 Dreapta 700 Hălăuceşti
26. 60+500 60+750 Stânga 250 Muncelul de Sus
27. 64+500 64+700 Dreapta 200 Cozmeşti
28. 71+700 73+900 Stânga 2200 Sandomeni şi Boşteni
29. 72+800 73+100 Dreapta 300 Municipiul Paşcani
30. 74+800 75+800 Dreapta 1000 Municipiul Paşcani
31. 74+800 75+400 Stânga 600 Municipiul Paşcani
Împrejmuire autostradă
Traseul autostrăzii Bacău - Pașcani este prevăzut cu gard din plasă, (sârmă zincată cu H=1.50m) pentru a preveni pătrunderea animalelor pe carosabil, acestea reducând riscul coliziunii animalelor cu autovehiculele.
Mutări şi protejări de instalaţii
Se vor reloca/proteja rețelele identificate pe traseul autostrăzii, de tipul: rețele electrice de joasă și medie tensiune; rețele electrice de înaltă tensiune 110 kV respectiv LEA 220 kV; rețele distribuție gaze naturale; rețele transport și distribuție gaze naturale; rețele alimentare apă; rețele telecomunicații; rețele de îmbunătățiri funciare (canale ANIF).
Documente supuse consultării
Instrument de motivare
Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.
Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului
Coordonate de contact
Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:
Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia Comunicare și Dialog Social – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti
Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G
Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ
Propuneri primite
Propuneri primite de la |
Data receptiei |
Documente conexe
Prezentat în
Şedinţa
|
Data |
|
|