Astăzi, 19.06.2025, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:
Ordin comun pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2025 al Societății de Reparații Locomotive “C.F.R. – S.C.R.L. Brașov” - S.A., filiala Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători “ C.F.R. Călători” – S.A.
Scurtă descriere
Bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2025 pentru Societatea de Reparații Locomotive “C.F.R. - S.C.R.L. Brașov” - S.A. a fost realizat avându-se în vedere următoarele:
- programele de achiziții de bunuri și servicii pentru desfășurarea activităţii, fundamentate pe baza posibilităţilor reale de plată a acestora;
- aprobarea proiectului privind bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2025 al Societății de Reparații Locomotive “C.F.R. - S.C.R.L. Brașov” - S.A. de către reprezentanții Consiliului de Administrație prin Decizia nr. 11 adoptată în ședința din data de 22.05.2025 și de către reprezentanții A.G.A, prin Hotărârea nr. 4 adoptată în ședința din data de 28.05.2025;
- nivelul realizărilor anului 2024;
- nivelul previzionat pentru anii 2025, 2026 și 2027, respectând structura și conceptul unui buget multianual.
Societatea de Reparații Locomotive “C.F.R. - S.C.R.L. Brașov” - S.A. programează la data de 31.12.2025, un rezultat brut pozitiv (profit) în valoare de 8.255,80 mii lei, în creștere cu 18,29% față de profitul realizat în anul 2024, în valoare de 6.979,57 mii lei.
Nivelul veniturilor totale a fost estimat în proiectul de buget de venituri și cheltuieli pe anul 2025, în valoare de 418.350 mii lei, în creștere cu 79,54% față de cele realizate la data de 31.12.2024, iar nivelul veniturilor din exploatare a fost estimat pe anul 2025, în valoare de 418.210 mii lei, în creștere cu 79,67% față de cele realizate la data de 31.12.2024 și au o pondere în structură de 99,97% din totalul veniturilor estimate a se realiza în anul 2025, iar veniturile financiare în valoare de 140 mii lei au o pondere de 0,03%.
Nivelul cheltuielilor totale a fost estimat pe anul 2025, în valoare de 410.094,20 mii lei, în creștere cu 81,43% față de cele realizate la data 31.12.2024.
În anul 2025, indicele de creștere a veniturilor totale este de 79,54%, iar indicele de creștere al cheltuielilor totale este de 81,43%.
Cheltuielile de exploatare sunt în valoare de 410.019,20 mii lei, cu o pondere în structură de 99,98% din nivelul cheltuielilor totale, iar cheltuielile financiare sunt în valoare de 75 mii lei, în pondere de 0,02%.
În total cheltuieli din exploatare în valoare de 410.019,20 mii lei, cheltuielile cu bunuri și servicii în valoare de 216.328 mii lei dețin o pondere de 52,76%, indicatorul “cheltuielile cu impozite, taxe și vărsaminte asimilate” în valoare de 1.325 mii lei deține o pondere de 0,33%, indicatorul “cheltuielile cu personalul” în valoare de 192.264,20 mii lei deține o pondere de 46,89% iar indicatorul “alte cheltuieli de exploatare” în valoare de 62 mii lei deține o pondere de 0,02%.
Cheltuielile cu bunuri și servicii, în valoare de 216.328 mii lei, au fost programate în anul 2025, în creștere cu 746,29% față de cele realizate la data de 31.12.2024, având în vedere contractele societății de mentenanță, revizii, reparații și de modernizări locomotive pentru care societatea va asigura și achiziționarea pieselor de schimb și a materialelor, fapt care conduce la creșterea ponderii acestor cheltuieli în total cheltuieli de exploatare.
Cheltuielile cu impozite, taxe și vărsăminte asimilate, în valoare de 1.365 mii lei, au fost programate în anul 2025 în creștere cu 6,33% față de cele realizate la data de 31.12.2024.
Cheltuielile cu personalul, în valoare de 192.264,20 mii lei, au fost estimate în creștere în anul 2025 cu 0,92% față de valoarea realizată în anul 2024 și în scădere cu 6,45% față de nivelul aprobat al acestora în anul 2024, prin Ordinul comun nr. 1805/4227/1920/2024.
Nivelul cheltuielilor de natură salarială, programat pentru anul 2025, la valoarea de 185.117,40 mii lei, a fost menținut la fel ca nivelul aprobat în anul 2024, prin Ordinul comun nr. 1805/4227/1920/2024.
Cheltuielile de natură salarială, în valoare de 185.117,40 mii lei, sunt compuse din:
- Cheltuieli cu salariile, în valoare de 174.641 mii lei;
- Bonusuri, în valoare de 10.476,40 mii lei, din care:
• 1.718,59 mii lei cheltuieli sociale, în limita prevederilor art. 25 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
• 8.757,81 mii lei contravaloare tichete de masă.
Valoarea cheltuielilor de natură salarială realizate în anul 2024, în sumă de 178.470,97 mii lei, nu depășește nivelul valorii aprobate prin bugetul de venituri și cheltuieli al anului 2024, de 185.117,40 mii lei, prin Ordinul comun nr. 1805/4227/1920/2024.
Cheltuielile aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete, în valoare de 1.346,80 mii lei, au fost fundamentate în conformitate cu prevederile art. 37 și 38 din OUG nr. 109/2011, cu modificările și completările ulterioare, după cum urmează:
a) pentru directori - valoarea este de 796 mii lei;
b) pentru consiliul de administrație - valoarea este de 550,80 mii lei.
Durata mandatelor, atât pentru directorat cât și pentru membrii Consiliului de Administrație, este provizorie, acestea fiind încheiate pe 4 luni, cu posibilitatea prelungirii până la 6 luni.
Alte cheltuieli de exploatare sunt programate în anul 2025 la valoarea de 62 mii lei.
Societatea de Reparații Locomotive “C.F.R. - S.C.R.L. Brașov” - S.A. a programat la data de 31.12.2025, un rezultat brut pozitiv (profit) în valoare de 8.255,80 mii lei, în creștere cu 18,29% față de nivelul profitului brut realizat în anul 2024, care a fost în valoare de 6.979,57 mii lei.
Repartizarea profitului net al societății, realizat la 31.12.2024, în valoare de 4.830,39 mii lei, este în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 64/2001, cu modificările și completările ulterioare. Astfel, societatea acoperă, din profitul net al anului 2024, cu suma de 4.830,39 mii lei parțial din pierderea contabilă reportată provenită din anii precedenți.
Numărul de personal prognozat la finele anului 2025 este de 1.467 persoane și a fost menținut la fel ca numărul aprobat de personal în anul 2024, prin ordinul comun nr. 1805/4227/1920/2024.
Numărul mediu de salariați estimat pentru anul 2025 este de 1.412 salariați, menținut la fel ca numărul mediu de salariați realizat în anul 2024.
Productivitatea muncii, calculată în unități valorice pe total personal mediu, a fost programată în anul 2025, în valoare de 296,18 mii lei, în creștere cu 79,67% față de nivelul realizat în anul 2024.
Câștigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, calculat conform OG nr. 26/2013, cu modificările și completările ulterioare, prognozat în anul 2025 este în valoare de 10.823,82 lei/persoană, în creștere cu 3,68% față de câștigul realizat în anul 2024.
Sursele necesare finanțării investițiilor pentru anul 2025, au fost estimate la nivelul de 10 mii lei și sunt asigurate integral din surse proprii din amortizarea anuală.
Cheltuielile pentru investiții estimate pentru anul 2025 sunt în valoare de 10 mii lei și sunt programate la nivelul surselor de finanțare.
Cheltuielile totale la 1.000 lei venituri totale, au fost estimate în anul 2025 la valoarea de 980,27 lei, în creștere cu 1,05% față de cele realizate la data de 31.12.2024.
Societatea de Reparații Locomotive “C.F.R. - S.C.R.L. Brașov” - S.A. a estimat în anul 2025 plăți restante în valoare de 20 mii lei, în scădere cu 21,38% față de nivelul realizat al acestora în anul 2024.
Societatea de Reparații Locomotive “C.F.R. - S.C.R.L. Brașov” - S.A. estimează creanţe restante în valoare de 25.000 mii lei în anul 2025, în scădere cu 16,90% față de nivelul realizat în anul 2024.
Societatea de Reparații Locomotive “C.F.R. - S.C.R.L. Brașov” - S.A. a programat la data de 31.12.2025, un rezultat brut pozitiv (profit) în valoare de 8.255,80 mii lei, în creștere cu 18,29% față de nivelul profitului brut realizat în anul 2024, care a fost în valoare de 6.979,57 mii lei.
În conformitate cu art. 6, alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013, proiectul de buget de venituri şi cheltuieli pe anul 2025, a fost supus consultării către reprezentantul salariaților SNS 2012 Sindicatul Național Solidaritatea 2012.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Documentaţia poate fi consultată:
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 30.06.2025:
□ prin formularul online E-consultare disponibil mai jos
□ ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
□ prin poştă, pe adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia Comunicare, Dialog Social și Relații Instituționale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti;
□ prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
□ la sediul Ministerului Transporturilor și infrastructurii, la Registratura - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G, în cadrul programului de lucru Luni-Joi - 08.00 - 16.30; Vineri - 08.00-14.00
Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind . . . . . . . . . . (denumirea proiectului de act normativ)"
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul Registru propuneri (mt.ro)
Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată în scris.
ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ
Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 30.06.2025
Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0751.192.431, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. persoană de contact: Adrian Olteanu
Documente conexe
Minuta ședinței plenului CDS - data
Prezentat în
Şedinţa |
Data |
![]() |
![]() |
![]() |