Astăzi, 24.12 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:
Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr.1.026/2021 privind aprobarea tarifelor de călătorie cu metroul
Scurtă descriere
Metrorex S.A. este o societate cu capital integral de stat care funcţionează sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii şi are ca obiect principal de activitate transportul de persoane cu metroul pe reţeaua de căi ferate subterane şi supraterane, în condiţii de siguranţă a circulaţiei, în scopul satisfacerii interesului public.
Potrivit H.G. nr. 482/1999 privind înfiinţarea societății Metrorex S.A. la art. 5 alin. (2) se menţionează:
“Transportul public de călători cu metroul are un caracter de serviciu public social. Pentru aceste servicii Metrorex primeşte de la bugetul de stat transferuri (subvenţii) care să acopere diferenţele dintre veniturile proprii din activitatea de transport de călători şi cheltuielile totale,...”
Pentru prestarea serviciului de transport public de călători cu metroul Metrorex S.A. are încheiat cu Autoritatea Contractantă, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Contractul de servicii publice de transport cu metroul pentru perioada 2020-2024, conform prevederilor Regulamentului C.E. nr.1370/2007 și ale legislaţiei naţionale aplicabilă cu privire la transportul public de călători cu metroul. Acest contract este un instrument esențial pentru reglementarea modului în care Metrorex S.A. oferă acest serviciu într-un mod eficient și în conformitate cu cerințele legale și ale autorității contractante. Contractul definește o serie de aspecte cheie, printre care și modul în care Metrorex S.A.primește compensații din partea autorității contractante (Ministerul Transporturilor și Infrastructurii) pentru îndeplinirea obligațiilor de serviciu public. De asemenea, acesta precizează că Metrorex S.A. primește diferențe de tarif pentru reducerile de tarif acordate anumitor categorii de călători.
În esență, contractul reprezintă cadrul legal pentru asigurarea că Metrorex S.A. funcționează în mod corespunzător și oferă un serviciu de calitate pentru călători, în conformitate cu cerințele legale și așteptările autorității contractante. Este important ca Metrorex S.A. să respecte acest contract și să colaboreze cu autoritățile pentru a asigura un serviciu de transport public de călători cu metroul în condiții de siguranță și în interesul comunității.
În conformitate cu prevederile Contractelor de servicii publice de transport cu metroul, de-a lungul timpului, au fost aprobate compensații care însă nu au acoperit necesarul rezultat din formulele de calcul stabilite ținând seama de veniturile eligibile și cheltuielile eligibile, fiind limitate prin bugetele de venituri și cheltuieli ale societății, care au fost aprobate cu pierderi pentru acești ani.
Astfel, diferențele dintre compensațiile primite și cheltuielile eligibile rezultate din formulele de calcul și stabilite prin rapoartele elaborate de experți tehnici independenți, după depunerea situațiilor financiare anuale de către Metrorex S.A., aferente exercițiilor financiare 2018-2023, sunt de 771.480,92 mii lei. Această diferență a generat un deficit de finanțare a cheltuielilor aferente activității de exploatare.
Subvenţia/compensația de la bugetul de stat pentru transport călători cu metroul cuprinsă în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Metrorex S.A., aprobat prin H.G. 502/2024, este în valoare de 727.200 mii lei, bugetul de venituri și cheltuieli fiind construit dezechilibrat, cu o pierdere de 352.107,59 mii lei.
Prin Repartizarea creditelor de angajament și a creditelor bugetare reprezentând subvenții, alte transferuri, rambursări de credite, dobânzi, comisioane și alte costuri aferente împrumuturilor externe, proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile postaderare și cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă pe anul 2024 – METROREX, aprobate prin Legea bugetului de stat pe anul 2024, nr. 421/2023 și Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/23.09.2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024, transmisă prin adresa Direcției Economice – Ministerul Transporturilor și Infrastructurii nr. 3830/37070/01.10.2024, înregistrată la Metrorex cu nr. M.01/17192/01.10.2024, subvenția/compensația pentru transport călători cu metroul a fost suplimentată în anul 2024 cu suma de 143.043,00 mii lei, astfel pe total an 2024 subvenția/compensația pentru transport călători cu metroul este de 870.243,00 mii lei, rezultatul brut prevăzut în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2024 fiind o pierdere în valoare de 186.832,73 mii lei.
Subvenția/compensația transmisă de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și luată în calcul pe anul 2025, în valoare de 900.000,00 mii lei, reprezintă 63,88 % din necesarul fundamentat de societatea Metrorex în valoare totală de 1.408.965,96 mii lei pentru asigurarea serviciului public de transport călători cu metroul în condiţii de siguranţă rezultând astfel un deficit de finanţare pe anul 2025 în valoare de 508.965,96 mii lei.
În conformitate cu O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, ale legii nr. 111/2016 pentru aprobarea O.U.G. nr. 109/2011, precum și ale Legii nr. 187/2023 privind modificarea și completarea O.U.G. nr. 109/2011, Consiliul de Administrație, directorul general și directorul financiar, selectați și numiți conform prevederilor legale, menționate mai sus, au elaborat Planul de administrare al Metrorex S.A. februarie 2023 – februarie 2027 (actualizat februarie 2024), care cuprinde o serie de obiective și măsuri de eficientizare a activității societății Metrorex S.A. printre care și creșterea veniturilor proprii din transportul de călători cu metroul, având în vedere ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul, începând cu 01.01.2025.
Aceeași măsură de eficientizare se regăsește și în Planul de reorganizare, restructurare și redresare financiară a Metrorex S.A. pentru perioada 2024-2027, actualizat, care însoțește bugetul de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2024 al societății Metrorex S.A.
Măsura de ajustare a tarifelor de călătorie cu metroul, va conduce la o creştere lunară a veniturilor proprii cu cca 10.719 mii lei, valoare ce va contribui la diminuarea deficitului de finanţare şi un grad mai mare de acoperire a cheltuielilor de asigurare a serviciului public de transport călători cu metroul în condiții de siguranță.
Evoluţia veniturilor, cheltuielilor, rezultatul exerciţiului financiar şi a altor indicatori reprezentativi din perioada 2021 – 2025 se prezintă după cum urmează:
Evoluţia indicatorilor economico- financiari în perioada 2021 – 2025
-mii lei - |
|||||||||||
Nr. crt. |
Indicatori |
Realizat 2021 |
Realizat 2022 |
Realizat 2023 |
Rectificat 2024 |
2025 |
|||||
Variantă fără modificarea tarifelor de călătorie cu metroul |
Variantă conform Proiect BVC, cu modificarea tarifelor din luna ianuarie 2025 |
||||||||||
I. |
Venituri totale (1+2), din care: |
1.136.406,35 |
1.313.554,58 |
1.332.994,13 |
1.548.808,10 |
1.579.060,97 |
1.707.688,97 |
||||
1. Venituri din exploatare (1.1+1.2+1.3), din care: |
1.136.323,24 |
1.313.424,30 |
1.332.741,29 |
1.548.753,10 |
1.579.005,97 |
1.707.633,97 |
|||||
1. 1. Venituri proprii (a+b), din care: |
195.350,25 |
271.913,14 |
289.526,01 |
396.117,09 |
397.646,56 |
526.274,56 |
|||||
a) Venituri din transport călători |
171.930,71 |
237.875,52 |
255.317,72 |
362.560,00 |
362.560,00 |
491.188,00 |
|||||
Număr călători transportaţi |
91.560.172 |
130.304.217 |
142.783.207 |
176.000.000 |
176.000.000 |
176.000.000 |
|||||
b) Venituri din alte activităţi (redevenţe şi chirii, venituri din contracte utilităţi, venituri publicitate etc.) |
23.419,54 |
34.037,62 |
34.208,28 |
33.557,09 |
35.086,56 |
35.086,56 |
|||||
1.2. Subvenţii pentru transportul de călători cu metroul |
818.000,00 |
871.999,00 |
807.271,00 |
870.243,00 |
900.000,00 |
900.000,00 |
|||||
1.3. Alte venituri din exploatare, din care: -compensarea reducerilor pentru elevi şi studenţi -venituri constituite la nivelul cheltuielilor cu amortizarea obiectivelor de investiţii puse în funcţiune, având ca surse de finanţare alocaţii de la bugetul de stat, credite externe garantate sau fonduri nerambursabile - venituri din amenzi şi penalităţi - alte venituri din exploatare (recuperări, confecţionări) - venituri aferente costului producției în curs |
122.972,99 29.311,08 92.355,54 333,67 972,83 -0,14 |
169.512,16 53.087,89 106.583,78 8.979,42 861,49 -0,41 |
235.944,29 72.538,78 132.932,63 27.183,00 3.289,88 |
282.393,01 144.208,07 124.964,18 10.320,76 2.900,00 |
281.359,41 167.278,73 104.720,68 6.360,00 3.000,00 |
281.359,41 167.278,73 104.720,68 6.360,00 3.000,00 |
|||||
2. Venituri financiare |
83,11 |
130,28 |
252,84 |
55,00 |
55,00 |
55,00 |
|||||
-mii lei-
Nr. crt. |
Indicatori |
Realizat 2021 |
Realizat 2022 |
Realizat 2023 |
Rectificat 2024 |
2025 |
|
Variantă fără modificarea tarifelor de călătorie cu metroul |
Variantă conform Proiect BVC, cu modificarea tarifelor din luna ianuarie 2025 |
||||||
II. |
Cheltuieli totale, din care: |
1.426.428,85 |
1.311.043,07 |
1.519.850,92 |
1.735.640,83 |
2.088.026,93 |
2.088.026,93 |
1. Cheltuieli de exploatare (1.1+1.2+1.3+1.4+1.5+1.6), din care: |
1.426.366,43 |
1.311.026,70 |
1.519.838,32 |
1.735.620,83 |
2.087.966,93 |
2.087.966,93 |
|
1.1. Cheltuieli cu materiale, piese de schimb, combustibil, obiecte de inventar etc.) |
13.278,59 |
17.637,20 |
20.638,60 |
46.078,70 |
56.290,33 |
56.290,33 |
|
1.2. Cheltuieli cu energia electrică, termică şi apă |
86.058,21 |
145.095,24 |
154.282,20 |
161.042,06 |
219.613,00 |
219.613,00 |
|
1.3. Cheltuieli cu întreţinerea la terţi, din care: |
187.427,11 |
144.663,81 |
179.597,27 |
248.622,78 |
282.593,81 |
282.593,81 |
|
-Mentenanţa materialului rulant - contract ALSTOM |
184.872,40 |
141.200,55 |
175.473,10 |
237.000,00 |
270.183,58 |
270.183,58 |
|
1.4. Alte cheltuieli la terţi (servicii de pază şi securitate, curăţenie în staţiile de metrou şi trenuri, cheltuieli cu tehnica de calcul, întreţinere lifturi, pregătire profesională etc.) |
60.860,31 |
63.527,87 |
78.062,00 |
117.861,10 |
172.279,86 |
172.279,86 |
|
1.5. Cheltuieli cu personalul, din care: |
786.674,13 |
777.908,14 |
854.270,41 |
981.753,84 |
1.155.254,99 |
1.155.254,99 |
|
a) cheltuieli cu salariile |
690.957,84 |
679.177,21 |
735.359,37 |
841.690,58 |
966.611,65 |
966.611,65 |
|
b) alte cheltuieli de natură salarială şi contribuţii la bugetul consolidat |
95.716,29 |
98.730,94 |
118.911,04 |
140.063,26 |
188.643,34 |
188.643,34 |
|
1.6. Cheltuieli cu amortizarea şi alte cheltuieli de exploatare |
292.068,08 |
162.194,44 |
232.987,84 |
180.262,35 |
201.304,94 |
201.304,94 |
|
2. Cheltuieli financiare |
62,42 |
16,37 |
12,60 |
20,00 |
60,00 |
60,00 |
|
III. |
Rezultatul exerciţiului financiar (I - II) |
-290.022,50 |
2.511,51 |
-186.856,79 |
-186.832,73 |
-508.965,96 |
-380.337,96 |
Din analiza datelor cuprinse în programele bugetelor de venituri și cheltuieli aprobate se poate constata că veniturile proprii (venituri care ţin direct de managementul societăţii, management numit conform O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice cu modificările şi completările ulterioare) au crescut de la an la an, în timp ce gradul de subvenționare pentru transportul de călători cu metroul s-a menținut în jurul valorii de 67% din necesarul de finanțare.
De asemenea, se poate constata că valorile cheltuielilor cu materiale, piese de schimb, obiecte de inventar, cheltuielilor cu energia electrică, termică și apă, cheltuielilor cu mentenanța materialului rulant și cheltuielilor cu alte cheltuieli la terți (servicii de pază, curățenie în stații de metrou și trenuri etc.) au crescut de la an la an, cu precizarea că în fiecare an cheltuielile cuprinse în bugetele de venituri și cheltuieli au fost analizate, prioritizate/ diminuate având în vedere constrângerile bugetare.
Evoluţia unor indicatori reprezentativi în perioada 2021 - 2025
Nr. crt. |
Indicatori |
2021 |
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
|
Variantă fără modificarea tarifelor de călătorie cu metroul |
Variantă conform Proiect BVC, cu modificarea tarifelor din luna ianuarie 2025 |
||||||
I. |
Grad acoperire subvenţie în total cheltuieli - % - (subvenţie/cheltuieli totale) |
57,35 |
66,51 |
53,12 |
50,14 |
43,10 |
43,10 |
II. |
Grad acoperire subvenţie în total venituri - % -(subvenţie/venituri totale) |
71,98 |
66,38 |
60,56 |
56,19 |
57,00 |
52,70 |
III. |
Ponderea veniturilor proprii în total venituri - % |
17,19 |
20,70 |
21,72 |
25,58 |
25,18 |
30,82 |
IV. |
Ponderea veniturilor din transportul călătorilor cu metroul în total venituri - % |
15,13 |
18,11 |
19,15 |
23,41 |
22,96 |
28,76 |
V. |
Ponderea altor venituri din exploatare în total venituri - % |
10,82 |
12,90 |
17,70 |
18,23 |
17,82 |
16,48 |
Din analiza datelor prezentate se poate observa că în ultimii 4 ani gradul de subvenţionare al transportului de călători cu metroul a scăzut de la 57,35 % în anul 2021, la cca 50,14 % în anul 2024, excepție făcând anul 2022 când gradul de subvenționare a fost de 66,51 %.
Gradul de acoperire al subvenţiei în veniturile totale a scăzut de la an la an, fapt care se datorează în principal creșterii ponderii veniturilor din transport călători cu metroul, respectiv ponderii altor venituri din exploatare, în veniturile totale, ca urmare a măsurilor întreprinse de managementul companiei.
În scopul îmbunătăţirii permanente a rezultatului exerciţiului financiar, respectiv a micşorării diferenţei dintre venituri şi cheltuieli, legiuitorul a dat posibilitatea companiei, ca periodic, să facă ajustări ale tarifelor de călătorie cu metroul cu respectarea unor condiţii minime impuse.
Potrivit Ordonanţei de Urgenţă nr. 57/2011 pentru abrogarea unor poziţii din anexa la Ordonanţa de Urgenţă nr. 36/2001 privind regimul preţurilor şi tarifelor reglementate, care se stabilesc cu avizul Oficiului Concurenţei, precum şi pentru aprobarea unor măsuri cu privire la ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul şi de transport feroviar, tarifele de călătorie cu metroul şi de transport feroviar de călători vor fi ajustate prin Ordin al Ministrului Transporturilor, în condiţiile legii.
Ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul şi de transport feroviar va avea în vedere umătoarele criterii:
- raportul dintre subvenţia necesară la nivelul prestaţiilor cu caracter de serviciu public şi subvenţia alocată;
- evoluţia preţurilor la materii prime, materiale, piese de schimb în funcţie de indicele de inflaţie comunicat de Institutul Naţional de Statistică;
- evoluţia preţurilor la energia electrică şi combustibili atât motorină cât şi ulei.
Ultima ajustare tarifară a avut loc în anul 2021, fiind aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 1026/27.07.2021.
Motivaţii:
- pentru combustibili 131,07%
- pentru apă, canal 151,63%
- pentru energie termică 153,91%
- Cheltuielile de asigurare şi pază au crescut în anul 2025 faţă de valorile preliminate/realizate ale anului 2024 cu 10,80% (cresc cu 8.100,00 mii lei, de la 75.000,00 mii lei în anul 2024 la 83.100,00 mii lei în anul 2025), având în vedere creșterea în anul 2025 a salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată la 4.050 lei lunar.
Faţă de cele prezentate, Metrorex S.A. propune ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul începând cu 01.01.2025 (Anexa nr.1), diferențiat pe tipuri de titluri de călătorie în sensul echilibrării preţului unitar per călătorie, concomitent cu încurajarea utilizării abonamentelor lunare cu plata în avans care asigură resursele financiare necesare acoperirii cheltuielilor de exploatare dar care protejează călătorii fideli, creşterea medie fiind de cca 45% ceea ce înseamnă o creştere lunară în valoare absolută a veniturilor din transportul călătorilor de cca 11 mil. lei.
Titluri de transport |
TARIFE – LEI - |
Indice de majorare / titlu |
Ponderea titlurilor de călătorie în total venituri din transport călători cu metroul (%) |
|||
ACTUALE |
PROPUNERI |
|||||
lei / titlu |
lei / călătorie |
lei / titlu |
lei / călătorie |
|||
- 1 călătorie |
3 |
3,00 |
5 |
5,00 |
1,67 |
20,02 |
- 2 călătorii |
6 |
3,00 |
10 |
5,00 |
1,67 |
9,50 |
- 10 călătorii |
25 |
2,50 |
40 |
4,00 |
1,60 |
14,94 |
- abonament 24 h |
8 |
2,00 |
12 |
3,00 |
1,50 |
0,31 |
- abonament 72 h |
20 |
1,67 |
35 |
2,92 |
1,75 |
0,03 |
- abonamentul săptămânal |
30 |
2,14 |
45 |
3,21 |
1,50 |
0,29 |
- abonamentul lunar |
80 |
1,60 |
100 |
2,22 |
1,25 |
34,47 |
- abonamentul 6 luni |
400 |
1,41 |
500 |
1,82 |
1,25 |
0,16 |
- abonament anual |
700 |
0,96 |
900 |
1,27 |
1,29 |
0,54 |
- abonamentul lunar redus 50% pentru donatori sânge |
40 |
0,80 |
50 |
1,11 |
1,25 |
0,19 |
- 10 călătorii cu reducere 90% pentru studenți |
2,50 |
0,25 |
4,00 |
0,40 |
1,60 |
0,07 |
- abonamentul lunar cu reducere 90% pentru studenți |
8 |
0,20 |
9 |
0,26 |
1,13 |
10,43
|
Indicele mediu de majorare a tarifelor la călătoria cu metroul este de 1,45.
Veniturile din transportul călătorilor cu metroul, în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2025, se estimează a fi în sumă de 362.560,00 mii lei. Ajustarea tarifară propusă va genera o creștere lunară a veniturilor din transportul de călători cu metroul în cuantum de cca 10.719 mii lei.
Având în vedere cele prezentate, în cazul în care se aprobă ajustarea tarifelor la călătoria cu metroul începând cu luna ianuarie 2025, veniturile din transportul călătorilor cu metroul ar crește cu cca 128.628,00 mii lei (10.719 mii lei x 12 luni).
În baza unor convenții încheiate de către Metrorex, există și următoarele titluri:
-lei-
Titluri de |
Tarif titlu călătorie |
Decontare Metrorex |
călătorie |
||
Titluri comune Metrorex - S.T.B. (valabile de la 1 august 2021 - O.M.T.I. Nr. 1026/27.07.2021) |
||
- Bilet unic 1 călătorie 120 min. |
5,00 |
2,50 |
- Bilet unic 2 călătorii 120 min. |
10,00 |
5,00 |
- Bilet 10 călătorii 120 min. |
45,00 |
22,50 |
- Abonament 24 h |
14,00 |
7,00 |
- Abonament 72 h |
35,00 |
17,50 |
- Abonament 7 zile |
50,00 |
25,00 |
- Abonament 1 lună |
140,00 |
70,00 |
- Abonament 6 luni |
700,00 |
350,00 |
- Abonament 12 luni |
1.200,00 |
600,00 |
Titluri metropolitane integrate - MTX, S.T.B., C.F.R. (valabile de la 15 februarie 2022 - O.M.T.I. Nr. 166/15.02.2022) |
||
- Abonament metropolitan integrat 24 h (MTX - S.T.B. - C.F.R.) |
20,00 |
6,50 |
- Abonament metropolitan integrat 72 h (MTX - S.T.B. - C.F.R.) |
40,00 |
16,50 |
- Abonament metropolitan integrat 1 lună (MTX - C.F.R.) |
140,00 |
79,80 |
- Abonament metropolitan integrat 1 lună (MTX - S.T.B. - C.F.R.) |
210,00 |
68,25 |
- Abonament metropolitan integrat 6 luni (MTX - C.F.R.) |
800,00 |
456,00 |
- Abonament metropolitan integrat 6 luni (MTX - S.T.B. - C.F.R.) |
1.100,00 |
357,50 |
- Abonament metropolitan integrat 12 luni (MTX - C.F.R.) |
1.400,00 |
798,00 |
- Abonament metropolitan integrat 12 luni (MTX - S.T.B. - C.F.R.) |
2.000,00 |
650,00 |
Facem precizarea că în perioada următoare Metrorex S.A. va face demersurile necesare în vederea ajustării tarifelor de călătorie la titlurile comune cu S.T.B. și CFR.
În această etapă tarifele titlurilor respective rămân nemodificate.
Titlurile de călătorie cu metroul achiziţionate până în ziua precedentă aplicării noilor tarife pot fi utilizate până la terminarea numărului de călătorii sau expirarea duratei de valabilitate a acestora.
Utilizatorii metroului se pot deplasa pe toată reţeaua metroului din Bucureşti, respectiv pe toate cele 5 linii magistrale şi 64 de staţii, prin achitarea o singură dată a taxei de călătorie, transferul de pe o linie pe alta, indiferent de titlul de călătorie utilizat, făcându-se fără taxe suplimentare.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Documentaţia poate fi consultată:
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 30.12.2024:
□ prin formularul online E-consultare disponibil mai jos
□ ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
□ prin poştă, pe adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia Comunicare, Dialog Social și Relații Instituționale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti;
□ prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
□ la sediul Ministerului Transporturilor și infrastructurii, la Registratura - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G, în cadrul programului de lucru Luni-Joi - 08.00 - 16.30; Vineri - 08.00-14.00
Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind . . . . . . . . . . (denumirea proiectului de act normativ)"
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul Registru propuneri (mt.ro)
Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată în scris.
ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ
Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 30.12.2024
Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0751.192.431, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. persoană de contact: Adrian Olteanu
Documente conexe
Minuta ședinței plenului CDS - data
Prezentat în
Şedinţa |
Data |
Sedinta dezbatere publica Minuta |
31.12.2024 |