Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Astăzi,  8 noiembrie 2022, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ: 

Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 11 decembrie 2022 – 11 decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători

 

 

Scurtă descriere

Prin prezentul act normativ se propune aprobarea contractelor de servicii publice ale operatorilor de transport feroviar de călători pentru perioada 11 decembrie 2022 - 11 decembrie 2032 ale Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători” SA, al Regio Călători S.R.L., al S.C. Interregional Călători S.R.L., al S.C. Transferoviar Călători S.R.L., al Astra Trans Carpatic S.R.L. și al S.C. Softrans S.R.L., ca urmare a expirării valabilității contractelor de servicii publice pentru perioada 01 ianuarie 2022 – 10 decembrie 2022, aprobate prin H.G. nr.1311/2021.

 Contractele anterior menționate, pentru perioada 11 decembrie 2022 - 11 decembrie 2032, vor asigura derularea activității de transport feroviar public de călători pe o perioadă minim necesară, fără a perturba prestarea serviciilor ce fac obiectul obligației de serviciu public, în vederea pregătirii documentației necesare pentru următoarele contracte de servicii publice, precum și pentru a permite îndeplinirea tuturor condiționalităților precizate de Consiliul Concurenței prin Avizul nr....../zz.11.2022

Acestea vor fi atribuite direct, având în vedere prevederile art.5 alin.(6), coroborat cu prevederile art.7 alin.2 din Regulamentul (CE) nr.1370/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar şi rutier de călători şi de abrogare a Regulamentele (CEE) nr.119/69 şi nr.1107/70 ale Consiliului, astfel cum a fost modificat și completat prin Regulamentul (UE) 2016/2338 al Parlamentului European și al Consiliului din 14 decembrie 2016. În acest sens ARF a asigurat respectarea prevederilor art.7 alin.(2) din Regulamentul mai sus menționat în materie de acordare a compensației de serviciu public, având în vedere cele 6 anunțuri publicate în JOUE în data de 20.12.2021 și eratele publicate în data de 29.08.2022 prin care s-a revizuit durata următoarelor contracte de servicii publice, de la 48 luni la 120 luni, începând cu data de 11.12.2022, după cum urmează:

  • anunț de informare prealabilă privind contractul de servicii publice al SNTFC ”CFR Călători” SA publicat în JOUE sub nr.2021/S 250-665190 și erata înregistrată la ARF sub nr.2283/29.08.2022;
  • anunț de informare prealabilă privind contractul de servicii publice al Regio Călători SRL publicat în JOUE sub nr.2021/S 250-665191 și erata înregistrată la ARF sub nr.2284/29.08.2022;
  • anunț de informare prealabilă privind contractul de servicii publice al SC Interregional Călători SRL publicat în JOUE sub nr.2021/S 250-665192 și erata înregistrată la ARF sub nr.2285/29.08.2022;
  • anunț de informare prealabilă privind contractul de servicii publice al SC Transferoviar Călători SRL publicat în JOUE sub nr.2021/S 250-665195 și erata înregistrată la ARF sub nr.2286/29.08.2022;
  • anunț de informare prealabilă privind contractul de servicii publice al Astra Trans Carpatic SRL publicat în JOUE sub nr.2021/S 250-665196 și erata înregistrată la ARF sub nr.2287/29.08.2022;
  • anunț de informare prealabilă privind contractul de servicii publice al SC Softrans SRL publicat în JOUE sub nr.2021/S 250-665197 și erata înregistrată la ARF sub nr.2288/29.08.2022.

La data prezentă pe piața feroviară din România activează cinci operatori de transport feroviar public de călători, entități juridice de drept privat, licențiați conform legii, și o entitate de drept public, licențiată conform legii, Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători” S.A..

Pentru pregătirea acestor contracte ARF a ținut cont de recomandările formulate de Consiliului Concurenței, cu ocazia ședinței comune din data de 28.10.2022, precum și de observațiile transmise pe e-mail. Totodată ARF a organizat numeroase ședințe comune, cu reprezentanții operatorilor de transport feroviar de călători și CNCF ”CFR”-S.A. la care au participat și reprezentanți ai M.T.I. – D.T.F., ce s-au desfășurat săptămânal în format mixt în perioada ianuarie-octombrie 2022 și ședințe individuale, bilaterale cu fiecare OTF în parte, ocazii cu care au avut loc analize și discuții pentru definitivarea obligației de serviciu public pentru perioada 2022-2032, a proiectului de HG și a modelului de contract de serviciu public.

Cu aceste ocazii reprezentanții  operatorilor de transport feroviar de călători au menționat riscul iminent al perturbării activității specifice în lipsa încheierii contractelor de servicii publice începând din anul 2022, în baza cărora să se asigure cadrul legal necesar achitării, de la bugetul de stat, a compensației lunare cuvenite, aferentă obligației de serviciu public aprobate.

Sub aspectul respectării prevederilor art.5 alin.(7) din Regulamentul anterior menționat, în materie de acordare a compensației de serviciu public – facem precizarea că operatorii de transport feroviar de călători licențiați în România, potrivit noilor prevederi ale OUG nr.12/1998, republicată, cu modificările și completările ulterioare, încheie contractul de servicii publice de transport feroviar de călători cu M.T.I. prin autoritatea competentă, respectiv cu A.R.F., în condiții nediscriminatorii.

Sub aspectul respectării prevederilor art.6, din Regulamentul mai sus menționat în materie de acordare a compensației de serviciu public, facem următoarele precizări:

  1. a) cu privire la condiționalitățile instituite prin art.4 alin.(1) lit. a), b) și c) din Regulament, sunt îndeplinite prin prevederi ale Contractului de servicii publice și ale Anexelor aferente acestuia;
  2. b) cu privire la condiţionalitatea instituită prin art.4 alin.(2) din Regulament, este îndeplinită prin prevederile Anexei nr.5 Reguli pentru plata compensației din Contractul de servicii publice, alin. 14.1 și 14.4; astfel s-a stabilit că veniturile încasate din vânzarea titlurilor de călătorie sunt considerate venituri proprii ale OTF;
  3. c) cu privire la condiţionalitatea instituită prin art.4 alin.(3) din regulament referitor la durata contractelor de servicii publice limitată la 15 ani, este îndeplinită prin faptul că aceste contracte sunt încheiate pentru perioada 11.12.2022 – 11.12.2032.
  4. d) în conformitate cu prevederile art.5 din Regulamentul (CE) nr.1370/2007, contractele de servicii publice pot fi amendate, prin acte adiționale, în sensul definirii unor obligații de servicii suplimentare (inclusiv formule de calcul), care să fie în concordanță cu principiile de la nivel European aferente compensației pentru serviciul public de transport feroviar de călători;
  5. e) cu privire la condiţionalitatea instituită prin art.4 alin. (4), (5) şi (6) din regulament nu sunt incidente speţei;
  6. f) cu privire la îndeplinirea dispoziţiilor din Anexa la Regulament, la pct. 2, 3, 4, 5, 6 şi 7 menționăm că aceste dispoziţii sunt îndeplinite prin prevederile art.8, pct.(1) al proiectului de HG.

     În condițiile anterior menționate pentru contractele de servicii publice de transport feroviar de călători, ce se vor aplica de la data de 11.12.2022, se va utiliza următoarea metodologie:

  1. repartizarea compensației către fiecare Operator de transport feroviar de călători se face de către Autoritatea Contractantă pe baza indicatorului tren-km, în funcție de îndeplinirea indicatorilor cantitativi, calitativi, de performanță și de eficiență care au fost stabiliți prin contract;
  2. compensația se acordă proporțional cu gradul de realizare a indicatorului cantitativ (tren-km).
  3. pentru fiecare operator de transport feroviar de călători, profitul rezonabil pentru compensarea serviciului public, este de 6,45% (conform ratei SWAP valabilă de la 01.07.2022 – 31.12.2022, publicată în Registrul Ajutorului de Stat);
  4. compensația nu poate depăși o sumă care corespunde efectului financiar net echivalent cu totalitatea efectelor, pozitive sau negative, ale conformării cu obligația de serviciu public asupra cheltuielilor și veniturilor operatorului de serviciu public. Efectele se evaluează comparând situația în care obligația de serviciu public este îndeplinită cu situația care ar fi existat dacă obligația nu ar fi fost îndeplinită. Pentru a calcula efectul financiar net, autoritatea competentă se orientează după următorul mecanism:
  5. cheltuielile suportate în legătură cu o obligație de serviciu public sau cu un set de obligații de serviciu public impuse de autoritatea competentă/autoritățile competente, obligații conținute în contractul de servicii publice și/sau într-o normă generală;
  6. minus eventualele efecte financiare pozitive generate în cadrul rețelei exploatate în temeiul obligației/obligațiilor de serviciu public în cauză;
  7. minus sumele încasate din tarife sau orice alte venituri generate în îndeplinirea obligației/obligațiilor de serviciu public în cauză;
  8. plus un profit rezonabil;
  9. egal efectul financiar net.
  10. pentru a evita compensarea în exces sau lipsa de compensare, la calculul efectului financiar net se iau în considerare efectele financiare măsurabile asupra serviciilor operatorului în cauză;
  11. cheltuielile și veniturile trebuie calculate în conformitate cu normele contabile și fiscale în vigoare.
  12. Autoritatea pentru Reformă Feroviară va monitoriza activitatea de transport prin intermediul a 4 seturi de indicatori (cantitativi, de calitate, de performanță și de eficiență). În acest sens au fost definiți un total de 16 indicatori cheie (tren-km, călători expediați, călători-km, accesibilitate persoane cu mobilitate redusă, curățenie, sistem de climatizare sau, după caz, sistem de răcire/încălzire a vehiculelor, timp de funcționare a casieriilor, timp de funcționare a sistemelor electronice de vânzare titluri de călătorie, punctualitate, disponibilitate material rulant, nivel de poluare CO2 a materialului rulant, nivel de poluare CO2 a bunurilor imobile, grad de ocupare, anulare trenuri, zile de muncă planificate productive realizat și ore lucrate fără prejudiciu datorită accidentărilor). Astfel, în baza îndeplinirii indicatorilor se poate atinge o încasare totală de 4% (maxim 0,25% pentru fiecare indicator) din nivelul cheltuielilor eligibile;
  13. Procentul marjei de profit, aferente compensației de serviciu public, este cel mult sau egal cu 6,45% (determinat pe baza ratei SWAP valabilă de la 01.07.2022 – 31.12.2022, publicată în Registrul Ajutorului de Stat la care se adaugă 100 de puncte de bază, conform art.5, alin (17) din OUG nr.12/1998 cu modificările și completările ulterioare). Acest procent se distribuie după cum urmează:
  14. cel mult sau egal cu 1% în baza îndeplinirii indicatorilor cantitativi:
  • tren-km;
  • număr de călători expediați;
  • număr de călător-km;
  • accesibilitate persoane cu mobilitate redusă.

       Indicatorii sus menționați se acordă în funcție de realizarea fiecăruia în parte.

  1. cel mult sau egal cu 1% în baza îndeplinirii indicatorilor de calitate:
  • curățenie;
  • sistem de climatizare sau, după caz, sistem de răcire / încălzire a vehiculelor;
  • timp de funcționare a caseriilor;
  • timp de funcționare a sistemelor electronice de vânzare titluri de călătorie.

       Indicatorii sus menționați se acordă în funcție de realizarea fiecăruia în parte.

  1. cel mult sau egal cu 1% în baza îndeplinirii indicatorilor de performanță:
  • Punctualitate;
  • disponibilitate material rulant;
  • nivel de poluare CO2 a materialului rulant;
  • nivel de poluare CO2 a bunurilor imobile.

     Indicatorii sus menționați se acordă în funcție de realizarea fiecăruia în parte.

  1. cel mult sau egal cu 1% în baza îndeplinirii indicatorului de eficiență:
  • grad de ocupare;
  • anulare trenuri;
  • zile de muncă planificate productive realizat;
  • ore lucrate fără prejudiciu datorită accidentărilor.

      Indicatorii sus menționați se acordă în funcție de realizarea fiecăruia în parte.

  1. cel mult sau egal cu 2,45% în baza îndeplinirii programului de investiții proprii, sau după caz, a programului de operațiuni în leasing sau de inchiriere asumat.
  2. în perioada 11 decembrie 2022 – 10 decembrie 2032, ARF se va aplica sistemul de premiere sau penalizare, acordat pe baza îndeplinirii sau neîndeplinirii, după caz, a indicatorilor cantitativi și calitativi, stabiliți în CSP astfel încât:
  • valoarea pozitivă maximă a premierii este de 6,45% din cheltuielile eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice pentru a respecta profitul maxim legal de 6,45%;
  • valoarea negativă maximă a penalizărilor este de 6,45% din cheltuieli eligibile stabilite la semnarea contractelor de servicii publice pentru a nu afecta negativ calitatea serviciilor obligatorii;
  • efectul pozitiv sau negativ al sistemului de premiere/penalizare va fi luat în considerare atunci când se calculează compensația finală.
  1. evitarea compensării în exces, în condițiile în care, pentru fiecare operator de transport feroviar de călători, compensația anuală de serviciu public, care cuprinde cota de profit de maxim 6,45%, se stabilește fără a depăși 50% din totalul costurilor eligibile pentru trenurile din categoria Intercity, fără a depăși 60% din totalul costurilor eligibile pentru trenurile din categoria Interregio şi 87% din totalul costurilor eligibile pentru trenurile din categoria Regio. Totodată, repartizarea compensației ce va fi cuprinsă în contractele de servicii publice sau actele adiționale la acestea se va realiza de către A.R.F. cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului finanțelor publice și al ministrului transporturilor nr.65/1.712/2016 pentru aprobarea Normelor privind fundamentarea, acordarea și justificarea sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activități desfășurate de unii operatori economici, prin bugetul Ministerului Transporturilor;
  2. compensația nu va depăși o sumă care corespunde efectului financiar net echivalent cu totalitatea efectelor, pozitive sau negative, ale conformării cu obligația de serviciu public asupra cheltuielilor și veniturilor fiecărui operator de serviciu public, în conformitate cu prevederile Anexei de la Regulamentul (CE) nr.1370/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar şi rutier de călători şi de abrogare a Regulamentele (CEE) nr.119/69 şi nr.1107/70 ale Consiliului, astfel cum a fost modificat și completat prin Regulamentul (UE) 2016/2338 al Parlamentului European și al Consiliului din 14 decembrie 2016;
  3. valoarea unitară a indicatorului tren-km se calculează astfel: valoarea unitară a compensației pentru tren-km = valoarea compensației de serviciu public /numărul total de tren-km.
  4. obligația de serviciu public aferentă anului 2022, susținută prin compensația alocată de la bugetul de stat, conform cadrului legal incident ajutorului de stat, respectiv, Ordonanța de urgență a Guvernului nr.77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr.21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare;
  5. actualizarea condiționalităților de acordare a compensației pentru anul 2022, în vederea asigurării continuității serviciului public de transport feroviar de călători se va realiza conform prevederilor art.39, alin.(2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.12/1998, cu modificările și completările ulterioare, și condiționalitățile instituite prin art. 4 alin. (1) lit. a), b) și c) din

         În scopul asigurării continuității serviciului public de transport feroviar de călători, acordarea compensației se va face după cum urmează:

  • în cazul în care bugetul de stat se aprobă ulterior începerii anului bugetar, până la data aprobării acestuia compensația de serviciu public se acordă fiecărui operator de transport feroviar în limita a 1/12 din cuantumul compensaţiei de serviciu public prevăzută în contractul de servicii publice din anul anterior sau, după caz, în limita a 1/12 din sumele aprobate cu această destinaţie prin proiectul de buget, în situaţia în care acestea din urmă sunt mai mici decât cele din anul precedent; 
  • în cazul în care contractele de servicii publice sau, după caz, actele adiționale la acestea se aprobă ulterior începerii anului bugetar, până la data aprobării acestora compensația de serviciu public se acordă fiecărui operator de transport feroviar, fără a depăşi 1/12 din fondurile alocate prin legea bugetului de stat pentru compensarea obligaţiei de serviciu public de interes național;
  • după aprobarea bugetului de stat şi a contractelor sau actelor adiţionale, după caz, regularizarea sumelor acordate operatorilor de transport feroviar de călători se face potrivit prevederilor acestor contracte. 

Acordarea compensației operatorilor se va face lunar, fără a depăși valoarea stabilită prin Actele Adiționale la contractele de servicii publice ce se vor încheia anual după adoptarea legii bugetului de stat, în urma rectificărilor bugetare sau în alte cazuri necesare.

Compensația necuvenită, ca urmare a nerealizării indicatorului cantitativ (tren-km), pentru fiecare categorie de tren în parte, va fi regularizată cu bugetul de stat până la data de 31 ianuarie a anului următor.  

La data depunerii situațiilor financiare încheiate pentru anul de referință, operatorii de transport feroviar de călători vor transmite la A.R.F. dovada încadrării în cota de profit, iar sumele aferente depășirii acestui prag de rentabilitate vor fi restituite bugetului de stat până la aceeași dată, aceasta constituind termenul legal de regularizare cu bugetul statului.

Totodată, operatorii de transport feroviar au obligația de a întocmi și transmite balanța lunară de verificare însoțită de o evidență extracontabilă cu evidențierea clară a veniturilor și cheltuielilor eligibile pentru acordarea compensației, în mod separat pe rută de circulație și pe fiecare rang de tren, determinate direct proporțional cu volumul de tren-km realizat pe ruta de circulație și respectiv pe categoria de tren în baza contractului de servicii publice.

Operatorii de transport feroviar de călători vor utiliza lunar sumele primite drept compensație, pentru achitarea obligațiilor curente către administratorul infrastructurii feroviare publice, a tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare, precum și plata contravalorii energiei electrice de tracțiune aferente lunii anterioare.

         Serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători vor corespunde în totalitate cerințelor nivelului minimal de servicii oferite pentru toate categoriile de tren,  prevăzute în Anexa nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr.153/2011 privind modificarea şi completarea Regulamentului pentru circulația trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare - nr.005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr.1816/2005, şi pentru definirea trenurilor de călători în funcţie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători, cu completările și modificările ulterioare.

Trenurile din categoria Intercity vor putea beneficia de compensație de serviciu public acordată de la bugetul de stat, având în vedere pct. I din Anexa nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr.153/2011 privind modificarea și completarea Regulamentului pentru circulația trenurilor și manevra vehiculelor feroviare – nr.005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr.1.816/2005, și pentru definirea trenurilor de călători în funcție de serviciile oferite de OTF, cu modificările și completările ulterioare.

De asemenea, OTF vor asigura interoperabilitatea sistemului de ticketing propriu cu baza de date comună a Autorității pentru Reformă Feroviară și îi vor transmite, spre verificare, situația detaliată a volumelor de tren-km realizate, pe rute de circulație ce fac obiectul obligației de serviciu public.

Operatorilor de transport feroviar de călători le revin obligațiile prevăzute în sarcina acestora în conformitate cu prevederile art.3, alin.(23) și alin.(24) din Ordinul ministrului finanțelor publice și al ministrului transporturilor nr.65/1.712/2016 pentru aprobarea Normelor privind fundamentarea, acordarea și justificarea sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activități desfășurate de unii operatori economici, prin bugetul M.T.I.

Pe parcursul derulării contractelor de serviciu public, ce fac obiectul prezentei note, Autoritatea pentru Reformă Feroviară va parcurge următoarele etape :

  • va demara procedurile de atribuire competitivă pentru atribuirea de contracte de servicii publice, conform prevederilor Regulamentului (CE) nr.1370/2007;
  • va iniția o propunere de act normativ privind stabilirea metodologiei de punctare pentru realizarea și utilizarea parametrilor de performanță aprobați în vederea stabilirii obligațiilor de serviciu public;
  • va aproba valorile de referință ale indicatorilor de performanță, pe baza realizărilor din anul 2021, necesare stabilirii gradului de îndeplinire a acestora din cadrul contractelor de servicii publice ce fac obiectul prezentei hotărâri de guvern;
  • va iniția o propunere de act normativ privind stabilirea metodologiei de identificare și declarare a veniturilor minime estimate pe fiecare OTF, rută de circulație și categorii de trenuri;
  • va iniția o propunere de act normativ privind stabilirea metodologiei de monitorizare a veniturilor reale raportate la veniturile estimate și implementare a acțiunilor necesare;
  • va realiza un audit tehnico-economic al obligațiilor de serviciu public asumate de operatorii de transport feroviar de călători prin contractele de servicii publice, aprobate conform prevederilor legale în vigoare, privind îndeplinirea calității serviciilor și eficienței din punct de vedere al costurilor. Auditul va avea în vedere și necesitatea și rezonabilitatea costurilor aferente obligației de serviciu public.

Compensația acordată operatorilor de transport feroviar public de călători, licențiați conform legii, se acordă conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.77/2014, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.20/2015, cu modificările ulterioare, sub forma ajutorului de stat alocat exclusiv pentru efectuarea obligației de serviciu public.

Proiectul de contract de servicii publice pentru perioada 11 decembrie 2022 -11 decembrie 2032 prevede, de asemenea, obligația operatorilor de transport feroviar de a raporta anual către ARF, atât soluții de îmbunătățire a programului de transport, cât și implementarea programelor de investiții, închirieri sau operațiuni de leasing în vederea creșterii calității serviciilor, care vor fi aprobate în baza unor analize a proiectelor propuse de fiecare OTF în parte.

Astfel, în funcție de capital, de riscurile asumate și de gradul de îndeplinire a obiectivelor strategice și specifice, defalcate pe material rulant și bunuri imobile, programele de investiții aprobate se vor încadra într-unul din cele 5 mecanisme de finanțare, după cum urmează:

  1. investiții sprijinite din fonduri publice prin subvenții de investiții;
  2. investiții sprijinite din fonduri publice prin subvenții de exploatare pe durata de viață a bunului;
  3. investiții sprijinite din fonduri publice prin subvenții de exploatare pe durata CSP (amortizare și costuri financiare);
  4. investiții sprijinite din fonduri publice prin subvenții de exploatare pe durata CSP (amortizare);
  5. investiții care nu se califică pentru sprijin public.

Operatorii de transport feroviar de călători vor beneficia de o marjă, de maxim 2,45% din nivelul cheltuielilor eligibile, în condițiile implementării programelor de investiții, închirieri sau operațiuni de leasing.

Pentru evitarea ajutoarelor de stat incompatibile, operatorii de transport feroviar vor fi obligați să utilizeze bunurile finanțate din fonduri publice exclusiv pentru prestarea obligațiilor de serviciu public.

La elaborarea actului normativ s-au avut în vedere prevederile Regulamentului (CE) nr.1370/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 octombrie 2007, modificat și completat prin Regulamentul (CE) nr.2338/2016;  ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr.12/1998, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr.62/2016, modificată li aprobată prin Legea nr.53/2017 și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr.77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr.21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.20/2015, cu modificările ulterioare.

 

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

 

Documentaţia poate fi consultată: 

  • pe pagina de internet a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în cadrul anunțului referitor la inițierea procedurii de consultare publică cu privire la prezentul proiect de act normativ
  • în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.
  • proiectul de act normativ se poate obţine în copie, pe bază de cerere depusă la Registratura Ministerului Transporturilor – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

 

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 18.11.2022:

□ prin formularul online E-consultare disponibil mai jos

□ ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

□ prin poştă, pe adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia  Comunicare și Dialog Social – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti;

□ prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

□ la sediul Ministerului Transporturilor și infrastructurii, la Registratura - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G, în cadrul programului de lucru Luni-Joi - 08.00 - 16.30; Vineri - 08.00-14.00

Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind . . . . . . . . . . (denumirea proiectului de act normativ)" 

Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul  Registru propuneri (mt.ro)

 

Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată în scris. 

 

ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ

 

Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 18.11.2022

Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0751.192.431, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. persoană de contact: Adrian Olteanu

 

Documente conexe

VERSIUNE ÎMBUNĂTĂȚITĂ - PUBLICATĂ 23.11.2022

 

Prezentat în

Şedinţa

Data

   
E-consultare
In cadrul acestei rubrici se vor indica articolele din proiectul de act normativ pentru care exista o propunere de modificare
Selecteaza fisierul
E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!