Data publicării: 26.07.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 06.08.2021
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Conform prevederilor Legii societăţilor nr.31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare și potrivit dispozițiilor art.4 alin. (1) lit. b) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările şi completările ulterioare, bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021 al Societăţii Tipografică Filaret - S.A. se aprobă prin Ordin Comun, inițiat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, ordonatorul principal de credite în coordonarea căruia se află, cu avizul Ministerului Muncii și Protecției Sociale şi al Ministerului Finanțelor.
Societatea Tipografică Filaret S.A s-a înființat în anul 2002 în baza Hotărârii de Guvern nr.880/2001 și este filială cu personalitate juridică a Companiei Naționale de Cai Ferate CFR S.A.
Obiectul principal de activitate îl reprezintă executarea de produse tipografice necesare desfășurării activității tuturor ramurilor de transport și în special a transportului feroviar de marfă și călători, în condiții de securizare, numerotare și gestionare specifice, cu respectarea normelor de siguranță și calitate impusă pentru fiecare ramură în activitate, precum și asigurarea în limita capacității rămase disponibile a produselor tipografice solicitate de terți, în condițiile de maximă eficiență.
Veniturile obținute de Societatea Tipografică Filaret S.A. sunt realizate exclusiv din surse proprii, venituri rezultate din încheierea de contracte de prestări servicii.
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021 al Societății Tipografică Filaret S.A. a fost elaborat având în vedere:
-prevederile art. 48, alin.(1) lit. b coroborat cu alin.(4) din Legea nr.15/2021, Legea bugetului de Stat pe anul 2021;
-Ordonanţa Guvernului nr.26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările şi completările ulterioare;
-Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 3818/2019 privind aprobarea formatului şi structurii bugetului de venituri şi cheltuieli al operatorilor economici, precum şi a anexelor de fundamentare a acestuia.
-alte reglementări și legi incidente, în vigoare.
Elaborarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021 al Societății Tipografică Filaret S.A. aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, s-a realizat avându-se în vedere următoarele:
-rezultatele obţinute în anul 2020;
-nivelul mediu estimat al inflaţiei pe anul 2021 de 2,4% așa cum reiese din Raportul privind situația macroeconomică pe anul 2021 și proiecția acestuia pe anul 2022-2024, elaborat de Ministerul Finanțelor;
-nivelul realizărilor din anul 2020.
Societatea Tipografică Filaret S.A a înregistrat la data de 31.12.2020 un rezultat brut pozitiv în valoare de 116,50 mii lei și nu a înregistrat plăti restante.
Societatea Tipografică Filaret S.A a programat pentru anul 2021 un rezultat brut pozitiv în valoare de 133 mii lei și nu a programat plăti restante.
Indicele de creştere al cheltuielilor ȋn anul 2021 de 7,71% este mai mic decât indicele de creştere al veniturilor care este de 7,89%, societatea respectând astfel prevederile O.G. nr.26/2013.
Nivelul cheltuielilor de natură salarială, care a fost fundamentat având în vedere prevederile art. 48 alin.(1) lit. b coroborat cu alin.(4) din Legea nr.15/2021-legea bugetului de stat pe anul 2021, prezintă o creștere de 5,69% față de nivelul aprobat al anului 2020, ca urmare a influenței sumelor reprezentând reîntregirea acestora pentru întreg anul 2021 cu suma de 110,44 mii lei, determinată ca urmare a acordării unor creșteri salariale în anul 2020;
-nivelul câștigului mediu brut pe salariat programat pentru anul 2021 este mai mare cu 2% decât cel realizat la finalul anului 2020;
-nivelul productivității muncii în unități valorice pe total personal mediu, este programat pentru anul 2021 în creștere cu 5,16% față de cel realizat la finalul anului 2020;
-numărul mediu de personal estimat în anul 2021 de 40 salariați este mai mic decât numărul mediu programat în anul 2020 de 41 salariați;
-cuprinderea în cadrul bugetului a influenţelor din aplicarea prevederilor O.U.G. 109/2011 privind guvernanța corporativă, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la drepturile aferente contractelor de mandat;
-sursele necesare finanțării investițiilor pentru anul 2021 au fost estimate în creștere cu suma de 447,22 mii lei față de cele realizate la data de 31.12.2020 și vor fi asigurate din amortizarea anului 2021 și din surselor provenite ca urmare a recapitalizării conform Hotărârii AGA nr.14/27.04.2021 a acționarului unic CN CFR SA si a Hotărârii AGA a Societății Tipografică Filaret SA nr 7/14.06.2021;
-cheltuielile pentru investiții estimate pentru anul 2021, vor fi în creștere cu suma de 467,33 mii lei față de cele realizate la data de 31.12.2020.
Indicatorii economico-financiari cuprinși în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021 au următoarele valori:
-productivitatea muncii estimată în anul 2021 este în creștere cu 5,16% față de cea determinată la data de 31.12.2020 - de la 109,09 mii lei/persoană la 114,73 mii lei/persoană;
-numărul de personal programat la finele anului 2021 (40 salariați) se menţine la acelaşi nivel cu cel programat și aprobat pentru anul 2020 prin Ordinul Comun nr. 1018/2186/1027/2020.
-numărul mediu de personal estimat în anul 2021 de 40 salariați este mai mic decât numărul mediu programat în anul 2020 de 41 salariați;
-câștigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, calculat conform legii anuale a bugetului de stat în anul 2021, va crește cu 2% față de cel realizat la data de 31.12.2020;
-nivelul cheltuielilor de natură salarială în valoare de 2.052,10 mii lei, care a fost fundamentat având în vedere prevederile art. 48 alin.(1) lit. b coroborat cu alin.(4) din Legea nr.15/2021-legea bugetului de stat pe anul 2021, prezintă o creștere de 5,69%, față de nivelul aprobat al anului 2020, ca urmare a influenței sumelor reprezentând reîntregirea acestora pentru întreg anul 2021 cu suma de 110,44 mii lei, determinată ca urmare a acordării unor creșteri salariale în anul 2020;
-cheltuielile totale la 1.000 lei venituri totale în anul 2021 vor ȋnregistra o scădere cu 0,16% față de cele realizate la data de 31.12.2020 - de la 972,62 mii lei la 971,03 mii lei;
-creanţele restante au fost estimate în anul 2021 în scădere cu 13,15% față de cele realizate la data de 31.12.2020 - de la 3.028,17 mii lei la 2.630 mii lei;
-plăţile restante programate în anul 2021 sunt 0;
-indicele de creştere al cheltuielilor ȋn anul 2021 de 7,71% este mai mic decât indicele de creştere al veniturilor în anul 2021 care este de 7,89%, societatea respectând astfel prevederile O.G. nr.26/2013.
La data de 31.12.2020, Societatea Tipografică Filaret S.A. a înregistrat pierdere contabilă din anii precedenți în valoare de 13.944,55 mii lei.
Odată cu aprobarea proiectului bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021, reprezentanții Adunării Generale a Acționarilor, prin Hotărârea nr.8/08.07.2021, au aprobat ca din profitul net realizat în anul 2020 în valoare de 95,13 mii lei, suma de 89,30 mii lei sa fie repartizată pentru acoperirea parțială a pierderii reportate, înregistrată la data de 31.12.2020.
Diferenţa rămasă de acoperit în valoare de 13.855,25 mii lei, va fi acoperită până la finele anului 2038, conform programului de reducere a pierderii contabile aprobat, din profitul net estimat al anilor viitori.
Proiectul privind bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Societății Tipografică Filaret S.A. a fost avizat de către reprezentanții Consiliului de Administrație, prin Hotărârea nr. 10 adoptată în ședința din data de 06.07.2021.
Proiectul privind bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Societății Tipografică Filaret S.A a fost aprobat de reprezentanții Adunării Generale a Acționarilor, prin Hotărârea nr. 8/08.07.2021.
În conformitate cu art.6 (1) din OG 26/2013, proiectul de buget de venituri şi cheltuieli pe anul 2021, a fost supus consultării reprezentanților salariaților, societatea nefiind afiliată la nici o organizație sindicală.
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021 a fost supus controlului financiar de gestiune conform H.G. nr. 1151/2012 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de organizare şi exercitare a controlului financiar de gestiune.
Realitatea datelor prezentate în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021, aparține Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și organelor de conducere ale Societății Tipografică Filaret S.A.
Documente supuse consultării
Instrument de motivare
Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.
Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului
Coordonate de contact
Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:
Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia Comunicare, Relaţia cu Sindicatele, Patronatele si Organizaţiile Neguvernamentale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti
Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G
Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ
Propuneri primite
Propuneri primite de la |
Data receptiei |
Documente conexe
Prezentat în
Şedinţa
|
Data |
|