Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Data publicării: 03.07.2018

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 14.07.2018

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurta descriere a reglementării:

 

Prin proiectul de hotărâre a Guvernului se propune modificarea punctelor C și D din anexa nr. 2 la  Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcționarea Ministerului Transporturilor, în sensul modificării numărului maxim de posturi, prin suplimentarea acestuia, la următoarele instituţii publice: Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare - ARSVOM cu 20 posturi, Aeroclubul României cu 27 posturi, Școala Superioară de Aviație Civilă cu 13 posturi și Autoritatea Rutieră Română cu 84 posturi. Modificarea numărului maxim de posturi este necesară pentru angajarea personalului de specialitate din activitatea de bază a instituţiilor, pentru activităţile noi introduse prin acte normative, pentru a asigura desfăşurarea normală a activităţii şi în condiţii de siguranţă.

Astfel:

-  Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare – ARSVOM:

Potrivit Hotărârii Guvernului nr. 94/2017 pentru aprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii "Nave specializate SAR", beneficiar Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare, se vor achiziţiona 2 nave specializate SAR, iar potrivit Hotărârii Guvernului nr. 93/2017 pentru aprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii "Navă specializată de depoluare", beneficiar Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare, ARSVOM va achiziţiona o navă specializată care să acopere eficient etapele de colectare şi transport al reziduurilor şi care să joace rolul de centru de comandă în timpul intervenţiei. 

Prin Hotărârea Guvernului nr. 397/2018 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcționarea Ministerului Transporturilor s-a suplimentat numărul maxim de posturi la această insituție cu 20, număr care asigură echipajul minim de siguranță pentru prima navă specializată SAR care a fost achiziționată în luna mai 2018.

În aceste condiţii este necesară suplimentarea numărului de posturi pentru asigurarea permanenţei la bordul următoarei nave SAR care urmează a fi achiziţionată în luna iulie 2018 în vederea îndeplinirii obligaţiilor ce ne revin în activitatea de căutare şi salvare a vieţilor omeneşti pe mare şi în apele naţionale navigabile precum şi în activitatea de depoluare.

-      Aeroclubul României:

În momentul de faţă Aeroclubul României desfăşoară mai multe activităţi care necesită personal calificat şi suficient, astfel:

Activitate de pregătire în zbor a sportivilor legitimaţi, aproximativ 1500 de persoane anual, în 15 aerocluburi teritoriale. Activitatea de zbor înseamnă operarea cu 100 de planoare, 40 de avioane şi 120 de paraşute;

Realizarea întreţinerii tehnice a flotei din dotare, în cele două facilităţi de întreţinere dezvoltate la Braşov şi Craiova. În momentul de faţă are în dotare 350 de aeronave din care doar 120 sunt apte de zbor;

Efectuează prin Serviciul Certificare Personal şi Tehnică Aeronautică, atribuţii delegate sub controlul, supravegherea şi responsabilitatea Autorității Aeronautice Civile Române în domeniul tehnicii aeronautice respectiv certificarea paraşutelor şi a aparatelor de lansare la zbor.

Aeroclubul României a achiziţionat, în anul 2016, documentaţia tehnică de întreţinere a aeronavelor produse la Intreprinderea Construcţii Aeronautice Braşov, societate intrată în insovenţă. Pentru a asigura intreţinerea aeronavelor produse la Braşov, Aeroclubul României deţinând 189 de astfel de aeronave, pe lângă documentaţie, fiind necesare posturi de ingineri, mecanici şi un referent care să gestioneze această documentaţie. Este absolut necesar şi urgent ca cele două locaţii de întreţinere dezvoltate la Braşov şi Craiova să fie suplimentate cu personal pentru asigurarea reparaţiilor capitale ale aeronavelor deoarece Intreprinderea Construcţii Aeronautice Braşov nu mai există.

Pentru realizarea celor de mai sus sunt necesare minim 27 posturi din următoarele categorii:

1  pilot instructor clasa a III-a

13 piloţi aeronavă clasa a III-a

 5 ingineri de aviaţie debutanţi

 5 mecanici de aviaţie debuntanţi

 3 mecanici întreţinere aparate de lansare la zbor debutanţi.

-      Școala Superioară de Aviație Civilă:

Şcoala Superioară de Aviatie Civilă are ca obiect de activitate pregătirea de specialitate a personalului pentru prestarea activităţilor aeronautice civile, precum şi pregătirea periodică, specializarea şi perfecţionarea profesională a personalului aeronautic în funcţie, în conformitate cu cerinţele specifice ale organizaţiilor interne şi internaţionale ale aviaţiei civile şi ale Comunităţii Europene în domeniul aviaţiei civile.

In conformitate cu prevederile Agenţiei Europene de Siguranţă a Aviaţiei, Regulamentelor EU 1178 /2011 si 290/2012, a reglementărilor EU 965/2012 Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă trebuie să asigure şi să administreze un sistem unitar şi să aplice cerinţele reglementărilor aplicabile in conformitate cu Autorizaţiile / Certificatele deţinute. Ca urmare a acestor reglementări şi a cerinţelor Autorităţii Aeronautice Civile Române, Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă, ca operator aerian certificat, are obligaţia de a se alinia la standardele internaţionale.

Pentru a asigura o funcționalitate la limita minimă a necesarului în cadrul activității de instruire a S.S.Av.C., organizatie de pregătire aprobata care îsi desfasoară activitatea în conformitate cu Regulamentul (UE) 1178/2011  este necesar să se înființeze următoarele posturi:

Pilot instructor elicopter/avion = 5 posturi

Expert- instructor pregătire teoretică = 3 posturi

Inginer de aviație = 5 posturi

-      Autoritatea Rutieră Română:

De la preluarea activității de inspecție de siguranță rutieră în anul 2016, un rol important îl are planificarea inspecției de siguranță rutieră periodică și contractarea acesteia, precum și prelucrarea și analiza rapoartelor de inspecție de siguranță rutieră. De asemenea, programarea și efectuarea inspecțiilor de siguranță rutieră suplimentare (la accidentele grave) implică resurse umane importante la nivelul întregii instituții. Un număr de peste 1.300 de accidente de circulație/an soldate cu un număr mediu de 1.900 de persoane decedate, necesită tot atâtea inspecții.

Inspecțiile de siguranță rutieră periodică, conform prevederilor Legii nr. 265/2008 republicată, cu modificările și completările ulterioare, trebuie să se efectueze obligatoriu pentru fiecare drum public reglementat, din doi în doi ani, conform unei planificări anuale şi în baza contractelor pe 2 ani încheiate între administratorul drumului public şi Autoritatea Rutieră Română - ARR.

Având în vedere lungimea totală a rețelei de drumuri naționale, județene și străzi de categoria I și II din România de aproximativ 53.600 km, rezultă că anual trebuie să se inspecteze periodic cca 26.800 km, pe timp de zi și de noapte, pe un sens și pe celălalt.

Din practica statelor cu o bogată experiență în domeniul siguranței rutiere, precum si din fundamentarea tehnica bazata pe analize practice, o echipă de inspecție poate efectua, în medie, un număr de 3 km/zi.

Pe cale de consecință, conform analizei si fundamentării tehnice, pentru acoperirea rețelei rutiere într-un an calendaristic (la un grad de contractare, a acestei inspecții, cu administratorii drumurilor, de cca 60% din rețeaua rutiera) este nevoie de suplimentarea, în vederea demarării acestei activități, a numărului de posturi cu 63 de angajați care îndeplinesc condițiile pentru a putea fi atestați ca auditor de siguranță rutieră.

Activitatea echipei de inspecție include analiza documentațiilor tehnice, a valorilor de trafic, a hărților de risc, planificarea traseului ce trebuie inspectat, inspecția propriu-zisă, precum și întocmirea și predarea raportului de inspecție de siguranță rutieră.

Inspecțiile de siguranță rutieră suplimentară se efectuează în cazul unui accident de circulație soldat cu persoane decedate înregistrat pe un drum public reglementat, în termen de maximum 90 zile după notificarea primită de la organele de poliție. Accidentele rutiere grave trebuie inspectate cu scopul identificării eventualelor cauze legate de infrastructură care au favorizat sau au cauzat producerea accidentului. Totodată, echipele de inspecție trebuie să efectueze și inspecții de siguranță rutieră suplimentară pentru urmărirea modului de respectare a dispozițiilor cuprinse în rapoartele de inspecție de siguranță rutieră periodică.

Din analiza tehnică si documentară rezultă că este necesară suplimentarea cu un număr de 21 de posturi care vor fi ocupate cu personal de specialitate necesar pentru efectuarea inspecțiilor de siguranță rutieră suplimentară (de accident).

Astfel, pentru buna derulare a activității de inspecție de siguranță rutieră periodică și suplimentară este necesară suplimentarea personalului instituției cu un număr de 84 de posturi.

În momentul de față, în cadrul ARR activează un număr insuficient de salariați pentru actualele atribuții existând agenții teritoriale care nu dispun de salariați încadrați pentru aceste activități.

  

 

Documente supuse consultării
Instrument de motivare

Text proiect

 

  

Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la ministerul Transporturilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

 

Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului

 

Coordonate de contact

 

Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:

  • Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor – Direcţia  Comunicare, Relaţia cu  Sindicatele, Patronatele si Organizaţiile  Neguvernamentale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti

  • Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G

  • Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

  • Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. 

  • Prin formularul E-consultare

 

Propuneri primite

 

Propuneri primite de la

Data receptiei

   
   

 

 

Documente conexe

 

Prezentat în

Şedinţa

Data

Sedinta plen 

16.07.2018 

E-consultare
In cadrul acestei rubrici se vor indica articolele din proiectul de act normativ pentru care exista o propunere de modificare
Selecteaza fisierul
E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!