Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Data publicării: 20.12.2021

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 31.12.2021

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurta descriere a reglementării:

Descrierea investiției

Amplasamentul: Pentru realizarea acestui obiectiv este necesară lărgirea și reamenajarea DN1 la nivelul terenului.Constrângerile din amplasament au determinat atât poziția în plan a pasajului rutier superior cât și noua configurație a drumului, acestea fiind: zona de locuințe (imobile) din vecinătatea intersecției DN1-Bulevardul Ferdinand, respectiv Domeniul Regal, în partea de vest; albia râului Prahova, în partea de est.

Pentru fluidizarea traficului și pentru a spori nivelul de confort în timpul călătoriei pe DN1 în  orașul Sinaia, se propune reamenajarea intersecției existente între DN1 cu Bulevardul Ferdinand, prin realizarea unui pasaj al cărui traseu în plan orizontal urmarește ampriza DN 1, supratraversând intersecția DN 1 –Bulevardul Ferdinand.

Suprafețele necesare pentru realizarea obiectivului se află în proprietatea publică a orașului Sinaia (1,02 ha), Bușteni (0,32 ha), în domeniul public al statului – în administrarea CNAIR SA și Administrației Naționale Apele Romane și 31 mp proprietate privată care necesita expropriere.

Principalele soluţii tehnice

      Soluțiile tehnice adoptate au la bază normele, normativele în vigoare, investigațiile și studiile de teren topografice, geotehnice, hidrologice și hidraulice, studiul de trafic, determinări de laborator și calcule de dimensionare specifice. Elementele geometrice în plan și în profil longitudinal sunt corespunzătoare caracteristicilor drumurilor naționale.

Traseul pasajului rutier începe de pe DN 1, supratraversează intersecția DN 1 cu Bulevardul Ferdinand și se continuă pe DN 1.  Gabaritul de liberă trecere, de min 5 m la intersecția dintre DN1 cu Bulevardul Ferdinand, permite amenajarea sub pasaj a unui sens giratoriu precum și de locuri de parcare sub pasajul rutier.

Solutiile constructive de amenajare sunt :

-amenajarea a 2 benzi ale DN 1, unidirecționale, situate de-o parte și de alta a pasajului rutier superior, având fiecare lățimea părţii carosabile de 4,50 m (2 x 4,50 m);

- realizarea unui pasaj rutier superior, cu 6 deschideri și lăţimea de 10,80 m;

-amenajarea unui sens giratoriu la intersecția DN1-Bulevardul Ferdinand, sub pasajului rutier superior, cu raza insulei centrale de 12 m și lăţimea căii inelare de 7 m (2x3,5m). Intrarea și ieșirea din girație se realizează pe câte o bandă de circulaţie, de 4,50 m lățime. Calea de intrare este separată de cea de ieșire, pe fiecare ramură, printr-o insulă separatoare, denivelată față de partea carosabilă cu 10 cm din borduri de beton 20x25 cm. Raza de racordare la intrarea și ieșirea în/din girație este de minim 9 m (în dreptul imobilelor situate în unghiul ascuțit al intersecției). În rest, valorile uzuale ale razelor de racordare la intrare/ieșire în/din girație sunt de minim 20 m;

- sunt prevăzute a se amenaja locuri de parcare sub pasajului rutier superior, între pilele de susținere ale acestuia, având accesuri de intrare/ieșire în/din drumul colector din est. Zonele de parcare sunt delimitate fizic de drumul colector printr-un trotuar cu lăţimea de 0,80 m, fiind astfel protejată circulația din interiorul acestor zone față de circulaţia rutieră de pe drumul colector.

În dreptul Domeniului Regal, în intersecţie, se păstrează zidul de sprijin existent și rigola existentă pentru preluarea apelor pluviale.

Pasajul rutier va avea 6 deschideri avand schema statica de tip grindă continuă.

Tablierul este realizat din 9 grinzi din beton precomprimat, care continuă pe pile și pe culee prin antretoaze din beton monolit, având înălțimea de 1,05 m și lungimea cuprinsă între 27,29 m și 27,48 m.

Placa de suprabetonare are grosimea medie de 29 cm și o pantă transversală de 2,5%.

Infrastructurile pasajului vor fi fundate indirect, din beton clasa C30/37 , avand: lungime radiere: 5,80 m, latime radiere: pentru culee 12,40m si pentru  pile 8,00 m, adancime radiere: 1,50 m. Pilotii au un diametru de 1.08 m si o lungime cuprinsa intre 3.00 – 4.50 m.

Dispozitivele de acoperire rosturi pe pasaj vor fi de tip elastomeric.

În vederea racordării drumului existent cu pasajul rutier, vor fi realizate terasamente cu pământ armat, cu scopul de a reduce spațiul ocupat de taluze.

Pentru stabilizarea umpluturii realizate pentru extinderea DN 1, spre cursul râului Prahova, este prevazut un zid de sprijin din beton armat, pe toată lungimea drumului nou proiectat. La baza zidului de sprijin se va realiza o amenajare a albiei cu saltea din gabioane și umplutură din anrocamente.

Pasajul rutier suprateran prezintă următoarele caracteristici principale:

-lungime pasaj circa 382,50 m;

-lățime totala: 10,80 m;

-lățime bandă de circulație 2 x (3,50 m + 0,40 m lățime efect optic) = 7,80 m;

-lățime zone pentru amplasare glisiere de protecție, trotuare, panouri fonoabsorbante: 1,50 m;

-numar  deschideri 6;

-gabaritul de liberă trecere sub tablier hmin = 5 m;

-declivitatea maxim 6%.

Alcatuirea caii pe pasaj este: 4 cm MAS 16; 4 cm BAP 16; 3 cm protecție hidroizolație; 1 cm hidroizolație, conform ,,Normativului privind executia la cald a imbracamintilor bituminoase pentru calea pe pod’’ – ind. AND 546/2013.

Structura rutiera

Sunt prevazute urmatoarele tipuri de structuri rutiere:

  • Structura noua pe DN1 - trafic foarte greu:

-5 cm strat de uzură din MAS16 rul. 50/70;

-6 cm binder criblură BAD 22,4 leg 50/70;

-8 cm strat de bază AB31,5 baza 50/70;

-20 cm strat bază din beton de ciment clasa C16/20;

-nisip + folie polipropilenă rol de Kraft;

-20 cm strat fundație piatră spartă;

-20 cm strat din balast;

-15-16 cm strat formă din balast;

-Patul drumului.

  • ranforsare pe DN1 – trafic foarte greu:

-5 cm strat de uzură din MAS16 rul. 50/70;

-6 cm binder criblură BAD 22,4 leg 50/70;

-8 cm strat de bază AB31,5 baza 50/70;

-antifisură geocompozit peste strat rutier existent;

-structura rutiera existenta pe DN1.

  • pe partea dreaptă a DN1, în zona rampei dinspre Bușteni, pe sensul de deplasare Brașov - București - trafic mediu:

-20 cm îmbrăcăminte din beton de ciment clasa C20/25;

-nisip+folie polipropilenă rol de Kraft;

-20 cm strat fundație piatră spartă;

-20 cm strat din balast;

-Geotextil/geosintetic cu rol de separație;

-Patul drumului.

  • Pe variante provizorii de circulatie, pe zona DN1, în timpul execuției lucrărilor de deviere a rețelelor edilitare, de realizare a apărării de mal și a structurii pasajului rutier:

-6 cm strat BAD 22,4 leg 50/70;

-8 cm strat AB31,5 bază 50/70;

-20 cm strat bază din beton rutier C16/20;

-nisip +folie polipropilenă rol de Kraft;

-20 cm strat fundație din piatră spartă;

-20 cm strat balast;

-15-16 cm strat formă din balast;

-Patul drumului.

Structuri rutiere pe trotuare:

  • adiacent DN1, pe partea stângă a sensului de deplasare București – Brașov, la intersecția DN1 cu Bulevardul Ferdinand și la capetele rampelor:

-6 cm pavele din piatră naturală antiderapantă/autoblocante beton;

-4 cm strat poză din M100 sau nisip cu 10% ciment;

-10 cm strat de bază din beton rutier clasa C16/20;

-10 cm strat din balast;

-Patul drumului.

  • adiacent DN1, pe partea dreaptă a sensului de deplasare București – Brașov, în dreptul lucrărilor de apărare de mal:

-10 cm îmbrăcăminte din beton cls. C20/25;

-20 cm strat din balast;

-Patul drumului.

Colectarea și evacuarea apelor pluviale

Colectarea apelor pluviale de pe tablierele pasajului rutier se va realiza prin guri de scurgere amplasate la distanța de maxim 25 m una față de cealaltă, pe marginea părții carosabile. Apa colectată în gurile de scurgere va fi evacuată prin tuburi PVC amplasate sub partea inferioară a tablierului și direcționată către sistemul de rigole existente ale drumului, direcționată apoi spre sistemul de canalizare existent. Pe zona rampelor apele vor fi colectate în rigole pe ambele părți ale carosabilului, ce vor fi direcționate spre canalizarea existentă.

Podețele existente de sub drumul existent DN1 vor fi extinse cu tuburi prefabricate din beton armat pe toata lăţimea drumului nou proiectat.

Siguranta circulatiei

Pe pasajul rutier se prevad: parapet de siguranţă din profil metalic zincat pentru siguranţa circulatiei rutiere tip H4b, glisiere de protecție, sisteme de colectare ale apelor pluviale, instalații de iluminat etc.

Sunt prevazute lucrari de marcaje rutiere longitudinale si transversale

Pasajul rutier suprateran va fi dotat cu semnalizare rutieră verticală și orizontală.

Iluminatul

            Este prevazut iluminatul pasajului, a zonelor adiacente si a zonelor de acces in si dinspre pasaj, cu corpuri de iluminat tip LED amplasati pe stalpi.

Managementul traficului pe durata execuţiei lucrărilor

Pe durata execuţiei lucrărilor pasajului se impun restricţii locale ale traficului rutier în zona lucrărilor. Traficul rutier pe DN1 va fi menţinut permanent în dublu sens în lateral de zona şantierului, lăţimea benzilor de circulaţie fiind de cel puţin 4,50 m.

Mutări şi protejări de instalaţii

            Se vor reloca/proteja rețelele identificate în zona pasajului, de tipul: retele de alimentare cu apa potabila, retele de gaze naturale, retele de telecomunicatii, retele electrice.

Lucrări de protecția mediului - Panouri fonoabsorbante

Pasajul va asigura un singur sens de deplasare spre centrul orașului Sinaia, ce va fi prevazut pe ambele laturi cu panouri fonoabsorbante.

 

Rampa NORD (coborâre)

Amplasamentul Rampei Nord, pe Bulevardul Republicii, va implica modificări ale lățimii drumului existent. În lateral de rampa pasajului rutier superior, pe sensul către București, se va asigura un drum colector, unidirecțional, cu lăţimea părţii carosabile de 4,50 m, din care se va realiza atât accesul către proprietăți, cât și legătura cu străzile adiacente. Partea carosabilă va ocupa aproximativ 2 m din trotuarul existent, lăţimea acestuia urmând a se reduca de la aproximativ 6,50 m la 4,50 m.

Pentru protecția versantului în zona dinspre blocurile de locuințe a fost prevăzut un zid de sprijin din beton armat. Lungimea zidului este de aproximativ 200 m.

În vederea racordării drumului existent cu pasajul rutier, vor fi realizate terasamente cu pământ armat.

Structura rutieră

Sunt prevăzute următoarele tipuri de structuri rutiere:

  • pe pasaj:

- 4 cm MAS 16;

  • 4 cm BAP 16;
  • 3 cm protecție hidroizolație;
  • 1 cm hidroizolație,

conform ,,Normativului privind executia la cald a imbracamintilor bituminoase pentru calea pe pod’’ – ind. AND 546/2013.

  • Pe zona DN 1 si Bulevardul Republicii – trafic foarte greu

- 5 cm strat de uzură din MAS16 rul. 50/70;

- 6 cm binder criblură BAD 22,4 leg 50/70;

- 8 cm strat de bază AB31,5 baza 50/70;

- 20 cm strat bază din beton de ciment clasa C16/20;

- nisip + folie polipropilenă rol de Kraft;

- 20 cm strat fundație piatră spartă;

- 20 cm strat din balast;

- 15-16 cm strat formă din balast;

- Patul drumului.

  • Pe zona drumurilor locale/de servitude, pentru accesul în blocurile de locuinte – traffic mediu:

- 5 cm strat de uzură din MAS16 rul 50/70;

- 6 cm binder criblură BAD 22,4 leg 50/70;

- 20 cm strat bază din beton de ciment clasa C16/20;

- nisip+folie polipropilenă rol de Kraft;

- 20 cm strat fundație piatră spartă;

- 20 cm strat din balast;

- 15-16 cm strat formă din balast;

- Patul drumului.

  • Pe zona adiacentă zidului de sprijin translatat - trafic mediu:

-20 cm îmbrăcăminte din beton de ciment clasa C20/25;

-nisip+folie polipropilenă rol de Kraft;

-20 cm strat fundație piatră spartă;

-20 cm strat din balast;

-Geotextil/geosintetic cu rol de separație;

-Patul drumului.

  • Pe variante provizorii de circulatie, pe zona DN1 și Bulevardul Republicii, în funcție de fazele de execuție ale lucrărilor:

-6 cm strat BAD 22,4 leg 50/70;

-8 cm strat AB31,5 bază 50/70;

-20 cm strat bază din beton rutier C16/20;

-nisip +folie polipropilenă rol de Kraft;

-20 cm strat fundație din piatră spartă;

-20 cm strat balast;

-15-16 cm strat formă din balast;

-Patul drumului.

Structuri rutiere pe trotuare:

  • adiacent DN1 și Bulevardul Republicii:

-6 cm pavele din piatră naturală antiderapantă/autoblocante beton;

-4 cm strat poză din M100 sau nisip cu 10% ciment;

-10 cm strat de bază din beton rutier clasa C16/20;

-10 cm strat din balast;

-Patul drumului.

  • adiacent DN1, pe zona dinspre calea ferată:

-10 cm îmbrăcăminte din beton clasa C20/25;

-20 cm strat din balast;

-patul drumului.

 

Scurgerea apelor:

Colectarea apelor pluviale de pe tablierele pasajului rutier se va realiza prin guri de scurgere amplasate la distanța de maxim 25 m una față de cealaltă, pe marginea părții carosabile. Apa colectată în gurile de scurgere va fi evacuată prin tuburi PVC amplasate sub partea inferioară a tablierului și direcționată către sistemul de rigole existente ale drumului, direcționată apoi spre sistemul de canalizare existent. Pe zona rampelor apele vor fi colectate în rigole pe ambele părți ale carosabilului, ce vor fi direcționate spre canalizarea existentă.

 

Siguranța circulației:

Pe pasajul rutier se prevăd: parapet de siguranţă din profil metalic zincat pentru siguranţa circulatiei rutiere tip H4b, glisiere de protecție, sisteme de colectare ale apelor pluviale, instalații de iluminat etc.

Sunt prevăzute lucrări de marcaje rutiere longitudinale și transversale.

Pasajul rutier suprateran va fi dotat cu semnalizare rutieră verticală și orizontală.

Este prevăzut iluminatul pasajului, a zonelor adiacente și a zonelor de acces în și dinspre pasaj, cu corpuri de iluminat tip LED amplasați pe stâlpi.

 

Managementul traficului pe durata execuţiei lucrărilor:

Pe durata execuţiei lucrărilor pasajului se impun restricţii locale ale traficului rutier în zona lucrărilor. Traficul rutier pe DN1 va fi menţinut permanent în dublu sens în lateral de zona şantierului, lăţimea benzilor de circulaţie fiind de cel puţin 3 m.

Mutări şi protejări de instalaţii:

Se vor reloca/proteja rețelele identificate în zona pasajului, de tipul: rețele de alimentare cu apă potabilă; rețele de canalizare; rețele de gaze naturale; rețele de telecomunicații; rețele electrice subterane.

Protecţia mediului:

Pasajul va asigura un singur sens de deplasare spre centrul orasului Sinaia, ce va fi prevazut pe ambele laturi cu panouri fonoabsorbante.

Pe timpul execuţiei şi în cadrul organizării de şantier se vor prevedea măsuri adecvate de prevenire şi limitare a poluării aerului, solului şi apelor.

 

Documente supuse consultării
Instrument de motivare

Text proiect

Anexa

 

 

Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

 

Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului

 

Coordonate de contact

 

Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:

  • Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia  Comunicare și Dialog Social – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti

  • Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G

  • Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

  • Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. 

  • Prin formularul E-consultare

 

ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ

 

Propuneri primite

 

Propuneri primite de la

Data receptiei

   
   

 

 

Documente conexe

 

Prezentat în

Şedinţa

Data

 

E-consultare
In cadrul acestei rubrici se vor indica articolele din proiectul de act normativ pentru care exista o propunere de modificare
Selecteaza fisierul
E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!