Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Data publicării: 20.12.2021

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 31.12.2021

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurta descriere a reglementării:

Descrierea investiției

Amplasamentul prevăzut pentru realizarea  obiectivului este situat în partea de sud a orașului Sinaia, la intersecția drumului național DN 1 cu bulevardul Republicii.

Suprafața necesară estimată realizării lucrării este de cca. 1,2 ha, ce se află parțial în proprietatea publică a orașului Sinaia și parțial în domeniul public al statului – în administrarea C.N.A.I.R. – S.A. și C.N. C.F.R. – S.A.. În zona de protecție a căii ferate București – Brașov, este necesar trasferul unei suprafețe de 36 mp de la C.N. C.F.R. – S.A.. 

Soluția Tehnică

Soluția tehnică adoptată are la bază normele, normativele în vigoare, investigațiile și studiile de teren topografice, geotehnice, hidrologice și hidraulice, studiul de trafic, determinări de laborator și calcule de dimensionare specifice.

Pentru fluidizarea traficului și pentru a spori nivelul de confort în timpul călătoriei pe DN1 în orașul Sinaia, se propune reamenajarea intersecției existente între DN1 cu Bulevardul Republicii, prin realizarea unui pasaj al cărui traseu în plan orizontal urmarește ampriza DN 1 până în dreptul intersecției cu Bulevardul Republicii, supratraversează intersecția, după care se înscrie în ampriza Bulevardului Republicii. Rampa de acces a pasajului pornește din banda a doua a DN 1 (sens de deplasare București – Brașov), punctul de pornire fiind înainte cu circa 30 m de pasarela pietonală existentă ce supratraversează DN1.

Pasajul rutier:

Pasajul rutier va avea 5 deschideri, din care 3 deschideri sunt mixte din oțel-beton, continue și 2 deschideri simplu rezemate realizate din beton precomprimat, schema statica fiind de tip grindă continuă și grinzi simplu rezemate.

Tablierele mixte sunt realizate din două casete cu înălțime de 1,03 m, având două deschideri, de 28,53 m și una de 37,75 m, solidarizate între ele cu grinzi metalice. Cele două tabliere din beton sunt realizate dintr-o rețea de 5 grinzi prefabricate precomprimate, având înălțimea de 1,05 m și lungimea de 27,75 m. Placa de suprabetonare are grosimea medie de 22 cm și o pantă transversală de 2,5%.

Soluția de fundare a pasajului este directă, prin intermediu unor fundații izolate din beton clasa  C30/3, acestea avand lungimi cuprinse între: 5,20 – 9,30 m; lățimi cuprinse între: 5,20 – 6,20 m; cu adâncimi cuprinse între: 1,50 -3,00 m.

Pasajul rutier suprateran prezintă următoarele caracteristici principale:

-lungime pasaj circa 438 m;

-lățime totală: 5,80 m;

-lățime bandă de circulație 4,50 m;

-lățime zone glisiere de protecție 2x0,65 m;

-gabaritul de liberă trecere sub tablierul metalic hmin = 5,00 m;

-declivitatea maxima 7%;

-număr de deschideri cu structura din grinzi de beton: 2;

-număr de deschideri cu structura mixta oțel-beton: 3;

Amenajari la nivel necesare pentru realizarea rampelor

Rampa SUD (urcare)

Rampa de acces a pasajului pornește din banda a doua a DN 1 (sens de deplasare București – Brașov), punctul de pornire fiind înainte cu circa 30 m de pasarela pietonală existentă ce supratraversează DN1.

Amplasarea obiectivului de investiție s-a realizat cu înscrierea între Calea Ferata existentă (situată în dreapta, pe sensul de deplasare București – Brasov) și zona de locuințe (imobile) situată pe partea stânga, în sensul de deplasare București – Brasov. În plus, va fi necesară reconfigurarea Drumului Naţional 1, pe toată lungimea pasajului rutier suprateran, și translatarea zidului de sprijin existent, fără afectarea pasarelei pietonale existente.

Lărgirea drumului national DN1 la nivelul terenului pe zona de studiu se va realiza de-o parte și de alta a pasajului rutier suprateran. Dezvoltarea drumului se va realiza, de la est la vest, astfel:

- amenajarea la nivelul terenului începe de la limita dinspre DN1 a extremității zidului de protecție a căii ferate, faţă de care s-a rezervat un spațiu de protecţie de 0,50 m;

- se amenajează o bandă de circulaţie de 4,5 m lățime în aliniament, respectiv cu o lățime de 5 m în zonele de curbă, pe DN1, sensul București – Brașov;

-zona ocupată de amprenta pasajului rutier superior, are o lățime de 6 m;

-două benzi de circulaţie, de 6 m lățime în aliniament, iar în curbă (în dreptul zidului de sprijin nou proiectat) cu lățimea de 7,5 m;

-trotuar cu lăţimea de 1,2 m.

Demolarea zidului de sprijin existent se va realiza pe o lungime de cca. 200 m, iar translatarea acestuia către zona de blocuri va fi de cca. 3,7 m, în vârful curbei de racordare în plan.

La baza noului zid de sprijin, lateral de partea carosabilă, pe partea dreaptă în sensul de mers către București, se va asigura o rigolă care va prelua scurgerea apelor pluviale în lungul drumului.

 

Rampa NORD (coborâre)

Amplasamentul Rampei Nord, pe Bulevardul Republicii, va implica modificări ale lățimii drumului existent. În lateral de rampa pasajului rutier superior, pe sensul către București, se va asigura un drum colector, unidirecțional, cu lăţimea părţii carosabile de 4,50 m, din care se va realiza atât accesul către proprietăți, cât și legătura cu străzile adiacente. Partea carosabilă va ocupa aproximativ 2 m din trotuarul existent, lăţimea acestuia urmând a se reduca de la aproximativ 6,50 m la 4,50 m.

Pentru protecția versantului în zona dinspre blocurile de locuințe a fost prevăzut un zid de sprijin din beton armat. Lungimea zidului este de aproximativ 200 m.

În vederea racordării drumului existent cu pasajul rutier, vor fi realizate terasamente cu pământ armat.

Structura rutieră

Sunt prevăzute următoarele tipuri de structuri rutiere:

  • pe pasaj:

- 4 cm MAS 16;

  • 4 cm BAP 16;
  • 3 cm protecție hidroizolație;
  • 1 cm hidroizolație,

conform ,,Normativului privind executia la cald a imbracamintilor bituminoase pentru calea pe pod’’ – ind. AND 546/2013.

  • Pe zona DN 1 si Bulevardul Republicii – trafic foarte greu

- 5 cm strat de uzură din MAS16 rul. 50/70;

- 6 cm binder criblură BAD 22,4 leg 50/70;

- 8 cm strat de bază AB31,5 baza 50/70;

- 20 cm strat bază din beton de ciment clasa C16/20;

- nisip + folie polipropilenă rol de Kraft;

- 20 cm strat fundație piatră spartă;

- 20 cm strat din balast;

- 15-16 cm strat formă din balast;

- Patul drumului.

  • Pe zona drumurilor locale/de servitude, pentru accesul în blocurile de locuinte – traffic mediu:

- 5 cm strat de uzură din MAS16 rul 50/70;

- 6 cm binder criblură BAD 22,4 leg 50/70;

- 20 cm strat bază din beton de ciment clasa C16/20;

- nisip+folie polipropilenă rol de Kraft;

- 20 cm strat fundație piatră spartă;

- 20 cm strat din balast;

- 15-16 cm strat formă din balast;

- Patul drumului.

  • Pe zona adiacentă zidului de sprijin translatat - trafic mediu:

-20 cm îmbrăcăminte din beton de ciment clasa C20/25;

-nisip+folie polipropilenă rol de Kraft;

-20 cm strat fundație piatră spartă;

-20 cm strat din balast;

-Geotextil/geosintetic cu rol de separație;

-Patul drumului.

  • Pe variante provizorii de circulatie, pe zona DN1 și Bulevardul Republicii, în funcție de fazele de execuție ale lucrărilor:

-6 cm strat BAD 22,4 leg 50/70;

-8 cm strat AB31,5 bază 50/70;

-20 cm strat bază din beton rutier C16/20;

-nisip +folie polipropilenă rol de Kraft;

-20 cm strat fundație din piatră spartă;

-20 cm strat balast;

-15-16 cm strat formă din balast;

-Patul drumului.

Structuri rutiere pe trotuare:

  • adiacent DN1 și Bulevardul Republicii:

-6 cm pavele din piatră naturală antiderapantă/autoblocante beton;

-4 cm strat poză din M100 sau nisip cu 10% ciment;

-10 cm strat de bază din beton rutier clasa C16/20;

-10 cm strat din balast;

-Patul drumului.

  • adiacent DN1, pe zona dinspre calea ferată:

-10 cm îmbrăcăminte din beton clasa C20/25;

-20 cm strat din balast;

-patul drumului.

 

Scurgerea apelor:

Colectarea apelor pluviale de pe tablierele pasajului rutier se va realiza prin guri de scurgere amplasate la distanța de maxim 25 m una față de cealaltă, pe marginea părții carosabile. Apa colectată în gurile de scurgere va fi evacuată prin tuburi PVC amplasate sub partea inferioară a tablierului și direcționată către sistemul de rigole existente ale drumului, direcționată apoi spre sistemul de canalizare existent. Pe zona rampelor apele vor fi colectate în rigole pe ambele părți ale carosabilului, ce vor fi direcționate spre canalizarea existentă.

 

Siguranța circulației:

Pe pasajul rutier se prevăd: parapet de siguranţă din profil metalic zincat pentru siguranţa circulatiei rutiere tip H4b, glisiere de protecție, sisteme de colectare ale apelor pluviale, instalații de iluminat etc.

Sunt prevăzute lucrări de marcaje rutiere longitudinale și transversale.

Pasajul rutier suprateran va fi dotat cu semnalizare rutieră verticală și orizontală.

Este prevăzut iluminatul pasajului, a zonelor adiacente și a zonelor de acces în și dinspre pasaj, cu corpuri de iluminat tip LED amplasați pe stâlpi.

 

Managementul traficului pe durata execuţiei lucrărilor:

Pe durata execuţiei lucrărilor pasajului se impun restricţii locale ale traficului rutier în zona lucrărilor. Traficul rutier pe DN1 va fi menţinut permanent în dublu sens în lateral de zona şantierului, lăţimea benzilor de circulaţie fiind de cel puţin 3 m.

Mutări şi protejări de instalaţii:

Se vor reloca/proteja rețelele identificate în zona pasajului, de tipul: rețele de alimentare cu apă potabilă; rețele de canalizare; rețele de gaze naturale; rețele de telecomunicații; rețele electrice subterane.

Protecţia mediului:

Pasajul va asigura un singur sens de deplasare spre centrul orasului Sinaia, ce va fi prevazut pe ambele laturi cu panouri fonoabsorbante.

Pe timpul execuţiei şi în cadrul organizării de şantier se vor prevedea măsuri adecvate de prevenire şi limitare a poluării aerului, solului şi apelor.

 

Documente supuse consultării
Instrument de motivare

Text proiect

Anexa

 

 

Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

 

Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului

 

Coordonate de contact

 

Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:

  • Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia  Comunicare și Dialog Social – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti

  • Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G

  • Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

  • Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. 

  • Prin formularul E-consultare

 

ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ

 

Propuneri primite

 

Propuneri primite de la

Data receptiei

   
   

 

 

Documente conexe

 

Prezentat în

Şedinţa

Data

 

E-consultare
In cadrul acestei rubrici se vor indica articolele din proiectul de act normativ pentru care exista o propunere de modificare
Selecteaza fisierul
E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!