Data publicării: 06.08.2019
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 09.08.2019
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Prin modificarea propusă se crează posibilitatea ca autorizația de construire pentru proiectele care intră sub incidența Legii nr. 255/2010, respectiv pentru lucrările de utilitatea publică, în toate cazurile, inclusiv pentru construcții noi, în baza actului al autorității competente pentru protecția mediului, să se emită imediat, în mod similar lucrărilor prevăzute la art. 7 alin. (16) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, iar documentaţiile tehnice necesare emiterii autorizației de construire corespunzătoare fiecărei faze de proiectare - documentaţie tehnică D.T., proiect tehnic - P.T., detalii de execuţie D.E, rapoarte de audit de siguranță rutieră, să fie elaborate şi aprobate pe parcursul sau la încheierea executării lucrărilor, cu respectarea avizelor şi acordurilor, obținute inițial la faza studiului de fezabilitate, iar autorizația de construire să fie valabilă până la finalizarea executării lucrărilor pentru care a fost eliberată, respectiv până la încheierea procesului-verbal de recepţie finală”.
"(5) În cazul prevăzut la alin. (4), persoana care se consideră vătămată și care a depus contestație la Consiliu nu are obligația de a plăti taxa de timbru prevăzută la art. 511"
Modificarea alin. (5) este motivata de faptul ca acesta facea trimitere la art. 52 care a fost abrogat prin Punctul 33, Articolul IV din Ordonanța de Urgență nr. 45 din 24 mai 2018, publicată în Monitorul Oficial nr. 459 din 04 iunie 2018 cat si de necesitatea corelarii acestuia cu prevederile art. 511, in forma propusa prin Proiectul de Ordonanta de Urgenta a Guvernului.
La articolul 4, după alin. (6) se introduc șapte noi alineate, respectiv alin. (7) - (13) cu următorul cuprins:
”(7) Autoritatea Contractantă încheie Contractul cu ofertantul declarat câștigător, ulterior pronunțării unei soluții de menținere a rezultatului procedurii de atribuire de către C.N.S.C., respectiv de către instanță, chiar dacă împotriva respectivei decizii/hotărâri a fost introdusă calea de atac a plângerii, respectiv a recursului și cauza nu a fost soluționată în mod definitiv, cu excepția cazului în care în cadrul căii de atac a fost formulată o cerere de suspendare a procedurii de atribuire și/sau a executării contractului, în condițiile art. 33.
(8) În situația prevăzută la alin. (7), dacă decizia/hotărârea care a stat la baza încheierii contractului este ulterior desființată/modificată în cadrul căilor de atac prevăzute la art. 29, respectiv art. 51 alin. (3), după finalizarea reevaluării ofertelor, conform dispozițiilor instanței, și după soluționarea în mod definitiv a tuturor contestațiilor, contractul încheiat cu ofertantul declarat câștigător inițial încetează, iar Autoritatea Contractantă adoptă una dintre următoarele măsuri:
si totodata, după analizarea tuturor aspectelor relevante, plătește ofertantului declarat câștigător inițial, în baza contractului semnat, activitățile pe care acesta le-a realizat corespunzător până la încetarea Contractului cu respectarea prevederilor contractuale.
(9) In sensul dispozitiilor alin. (8) lit b), Autoritatea Contractanta anuleaza procedura de atribuire a contractului de achizitie publica, daca:
(10) În situația prevăzută la alin. (7), dacă hotărârea/decizia care a stat la baza încheierii Contractului este ulterior desființată/ modificată în cadrul căilor de atac prevăzute la art. 29, respectiv art. 51 alin. (3), după analizarea tuturor aspectelor relevante și ulterior încheierii unui nou contract conform alin. (8) lit. a), instanta poate dispune plata unei compensații din profitul nerealizat, asumat și stabilit de către ofertant prin propunerea financiară depusă în cadrul ofertei, cu respectarea art. 582.
(11) În situația în care, în urma finalizării reevaluarii ofertelor și desemnării câștigătorului, conform dispozițiilor Instanței de recurs sau de apel, ofertantul declarat câştigător coincide cu contractantul inițial Autoritatea Contractanta nu dispune încetarea Contractului.
(12) În condițiile în care până la momentul încheierii contractului cu respectarea prevederilor alin. (7) partea interesată solicită suspendarea a procedurii de atribuire și/sau a executării contractului, în condițiile art. 33, Autoritatea Contractantă încheie contractul ulterior respingerii cererii de suspendare de către instanță.
(13) Prevederile alin (7) - (12) sunt aplicabile doar procedurilor de achiziție publică aferente proiectelor specificate la alin (1) al articolului 235 din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice.
- Alineatul (3) al articolului 58 se modifica și va avea următorul cuprins:
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în cazul în care instanţa consideră, după analizarea tuturor aspectelor relevante, că motive imperative de interes general impun menţinerea efectelor contractului, aceasta dispune, în schimb, sancţiuni alternative, după cum urmează:
b)aplicarea unei amenzi autorităţii contractante, cuprinsă între 1% şi 5% din valoarea obiectului contractului, cuantumul acesteia fiind invers proporţional cu posibilitatea de a limita efectele contractului, conform dispoziţiilor lit. a).
- Articolul 582 se modifica și va avea următorul cuprins:
"(1) În situația în care autoritatea contractantă a încheiat acordul-cadru/contractul de achiziție cu respectarea deciziei Consiliului sau a hotărârii judiciare de soluționare în primă instanță a contestației, eventualele despăgubiri stabilite de către instanță, în conformitate cu prevederile prezentei secțiuni, în sarcina autorității contractante vor fi suportate din bugetul acesteia"
(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1) pentru procedurile de atribuire ale contractelor de achiziție publică aferente proiectelor de infrastructură de transport transeuropean situate pe rețeaua de transport (TEN-T) Centrală (Core) și Globală (Comprehensive), astfel cum sunt acestea definite la articolul 2 din Regulametul (UE) nr. 1315/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind orientările Uniunii pentru dezvoltarea rețelei transeuropene de transport și de abrogare a Deciziei nr. 661/2010/UE precum și drumurilor de legătură și variantelor ocolitoare ale localităților urbane, ca recunoaștere a riscului asumat pentru urgentarea finalizării obiectivelor de investiții publice prin încheierea contractelor anterior finalizării căilor de atac, în situaţia în care Autoritatea Contractantă a încheiat acordul-cadru/contractul de achiziţie cu respectarea deciziei Consiliului sau a hotărârii judiciare de soluţionare în primă instanţă a contestaţiei, eventualele compensații stabilite de către instanță în baza art. 4 alin. (10) sunt suportate de la bugetul de stat prin bugetul autorității publice tutelare respective, fără ca aceste compensații să fie interpretate ca eventuale prejudicii de către orice organe/instituții/entități/autorități de control și/sau verificare, acestea rămânând cheltuieli definitive ale bugetului de stat"
Completarea propusă privind Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, vizează următoarele:
”Art. 2111
În situaţia în care Autoritatea Contractantă a semnat un contract în baza Deciziei CNSC/ Hotărârii pronunțate în primă instanță, conform alin. (7) al art. 4 din Legea 101/2016, procedura de achiziție publică se finalizează:
De asemenea proiectul de act normativ vizează și următoarele modificări/completări ale legislației în domeniul achizițiilor publice, după cum urmează:
”(9) Prevederile art. 17 alin. (1) și (2) se aplică în mod corespunzător.”
Modificarea este justificata de problemele/blocajele intampinate in practica solutionarii contestatiilor, acestea fiind detaliate in cadrul Anexei 2 la prezenta Nota de fundamentare.
Documente supuse consultării
Instrument de motivare
Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la ministerul Transporturilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.
Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului
Coordonate de contact
Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:
Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor – Direcţia Comunicare, Relaţia cu Sindicatele, Patronatele si Organizaţiile Neguvernamentale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti
Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G
Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Propuneri primite
Propuneri primite de la |
Data receptiei |
Documente conexe
Prezentat în
Şedinţa
|
Data |
|